مخزن سد نرماب تا پایان سال به بهره برداری می رسد

حق شناس گفت: مخزن سدنرماب پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و امیدواریم در صورت تأمین به موقع اعتبارات تا پایان سال آماده بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (پنجشنبه 29 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جابه جایی روستایی جنگلده بالا که در مخزن سد نرماب قرار دارد در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با تامین اعتبارات ساخت روستای جدید تا بهمن امسال به پایان برسد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در جا به جایی این روستا تنها ساخت مسکن مطرح نیست و ملزومات دیگر مثل مسجد و غیره نیز باید برای این روستا در نظر گرفته شود که بالغ بر 70 میلیارد تومان این اقدامات هزینه در برخواهد داشت.

 

حق شناس بیان کرد: اعتبارات ساخت این روستای جدید از محل منابع وزارت نیرو، آب منطقه ای و سازمان برنامه و بودجه تأمین می شود.

 

استاندار گلستان در خصوص پیشرفت فیزیکی سدنرماب، گفت: مخزن سد پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و امیدواریم با وجود آنکه پیمانکار عنوان کرده در اردیبهشت سال آینده به پایان می رسد در صورت تامین به موقع اعتبارات تا پایان سال آماده بهره برداری شود.

 

حق شناس با بیان اینکه برای تأمین اعتبارات ساخت مخزن این سد مذاکراتی با وزیر نیرو انجام شده است، افزود: این مخزن حدود 100 میلیون متر مکعب گنجایش دارد و می تواند آب شرب 500 هزار نفر را تأمین کند و همچنین بالغ بر 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از آب این سد بهره مند می شوند.

 

کد خبر 940034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha