مهار حریق در مراتع قیروکارزین

نادری گفت: آتشی که بر تن خشک مراتع دشت «اعلاء» روستای «کردیل» در بخش «افزر» شهرستان قیروکارزین افتاده بود به سرعت مهار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد نادری»، امروز (پنج شنبه 29 خرداد) از مهار آتش سوزی در مراتع قیروکارزین خبر داد و گفت: آتشی که شامگاه دیشب بر تن خشک مراتع دشت «اعلاء» روستای «کردیل» در بخش «افزر» شهرستان قیروکارزین افتاده بود به سرعت مهار شد.

دهیار روستای کردیل افزود: با اطلاع از آتش سوزی در اراضی ملی که هر لحظه باغ های منطقه را تهدید می کرد، بیش از ۵۰ نفر از جوانان روستا بسیج و اقدام به کنترل آتش سوزی کردند.

وی اضافه کرد: به کارگیری یک دستگاه تراکتور متعلق به «علی پوریده» از اهالی روستا که دواطلبانه در اختیار گذاشته شده بود، نقش بسزائی در اطفای حریق داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

نادری تاکید کرد: این آتش سوزی در سریع ترین زمان ممکن و نزدیک به یک ساعت پس از آغاز به مهار جوانان روستا در آمد که این همدلی و همکاری ستودنی بوده است.

وی ادامه داد: میزان و سطح خسارت دیده در این آتش سوزی باید از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برآورد و اعلام شود اما سطحی نزدیک به سه هکتار طعمه حریق شده است.

نادری با تقدیر از کمک های شورای روستای کردیل گفت: اطلاع به موقع، بسیج جوانان، دسترسی سریع به موقعیت و تلاش جمعی، موجب شد تا از بروز خسارت به باغداران جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در صورت عدم کنترل آتش، سطح وسیعی از باغ های مرکبات و نخیلات تهدید و در معرض خطر قرار می گرفتند.

گفتنی است با گرم شدن هوا و افزایش درجه حرارت منطقه به بیش از ۴۴ درجه سانتیگراد، آتش سوزی های مکرری در سطح مراتع، مزارع، و باغ ها گزارش می شود که لزوم آمادگی عمومی دستگاه ها و مردم را می طلبد.

کد خبر 940052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha