مبارزه با فساد اقتصادی و مالی و اداری اولویت برنامه دستگاه قضا است

رزم، به رسالت دستگاه قضا در برخورد با مفاسد در زمینه های مختلف و کاهش جرائم، گفت: مبارزه با فساد اقتصادی و مالی و اداری اولویت برنامه دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد رزم»، امروز(1تیر) دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضائی در لرستان ۳۰ کمیته مختلف در حوزه‌ مهریه، کاهش ورودی پرونده‌ها، برخورد با مفاسد اداری و سالم سازی محیط اداری، مختومه شدن پرونده‌ها و…ورود پیدا کرده و در اولویت قرار داده است.

 

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: از مجموع ۱۷ هزار پرونده مسن در استان، ۱۴ هزار مورد مختومه شده و حدود سه هزار پرونده دیگر باقی مانده تعیین تکلیف آنها در اسرع وقت انجام می شود.

 

وی از کاهش جمعیت کیفری در استان خبر داد و گفت: دو هزار و ۶۶۲ نفر مشمول این امر در استان لرستان شده‌اند.

 

رزم پیگیری و تعیین تکلیف پرونده‌هایی همچون اختلاس، قتل عمد، تصرفات اراضی ملی و… را از دیگر برنامه‌های مدنظر دستگاه قضا در استان عنوان کرد.

 

رئیس کل دادگستری لرستان به پرونده حادثه تروریستی ۱۷ بهمن ماه سال ۹۷ در خرم آباد که منجر به شهادت دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی استان شد، اشاره و عنوان کرد: در این رابطه محاکمه علنی برگزار و حکم این پرونده نیز در نهایت صادر شد.

 

وی یادآور شد: در زمینه پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی نیز دستگاه قضا ورود جدی دارد، اذعان داشت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به افرادی است که تحت عنوان سرمایه گذار سیلوهای گندم، اقدام به جعل سند و کلاهبرداری می‌کردند که پرونده این افراد متخلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: از ابتدای سال ۸، موجودی پرونده‌های استان ۵۰ هزار و ۸۷۰ فقره بوده و در طول سال نیز ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده نیز به دستگاه قضائی استان وارد شده است.

 

رزم، گفت: خوشبختانه ۲۹۴ هزار و ۵۳۹ فقره پرونده در سال گذشته مختومه داشتیم و با این اوصاف ۱۳ هزار از مجموع پرونده‌های گذشته را در سال ۹۸ مختومه کردیم.

 

وی با بیان اینکه از مجموع ۵۰ هزار و ۸۷۰ پرونده موجودی که در سال گذشته ۳۷ هزار مورد باقی مانده و برنامه ما این است که در سال جاری هر چه پرونده وارده به دستگاه قضائی داشته‌ایم را مختومه کنیم.

 

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: در سه ماهه امسال ۵۶ هزار و ۹۵ فقره پرونده به دستگاه قضائی استان وارد شده است و این در حالیست که ما ۵۷ هزار و ۷۲۹ پرونده مختومه و  هزار و ۶۳۴ پرونده از ۳۷ هزار پرونده گذشته را نیز مختومه کرده‌ایم.

 

کد خبر 941033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha