سیزدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در خوزستان برگزار می‌شود

سیزدهمین دوره جشن‌های مردمی دهه کرامت با عنوان زیر سایه خورشید همزمان با سراسر کشور از (۳ تا ۱۳ تیر) در استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام دانیال اریکه» امروز (دوشنبه 2 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، پیرامون جشن‌های زیر سایه خورشید اظهار کرد: سیزدهمین دوره جشن‌های مردمی دهه کرامت با عنوان زیر سایه خورشید همزمان با سراسر کشور از (3 تا 13 تیر) در خوزستان برگزار می‌شود.

 

دبیر سیزدهمین جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان افزود: در اولین روز از دهه کرامت 12 نفر از خدام حرم رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا (ع) وارد خوزستان می‌شوند و در جشن‌های مردمی و برنامه‌هایی که به‌صورت هیئتی و مردمی اجرا می‌شود، شرکت می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایطی که به واسطه شیوع بیماری کرونا در استان ایجاد شده و برخی شهرها در وضعیت قرمز هستند، جشن‌های ما از حالت تجمعی و ازدحامی که مردم در موالید شادی داشتند به دلیل رعایت و حفظ سلامت مردم کنسل و به شکل دیگری برنامه‌ریزی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جوادالائمه (ع) اهواز، تقدیر از کادر درمان بیمارستان‌های درگیر بیماری کرونا، تقدیر از گروه‌های جهادی در مبارزه با ویروس کرونا و طرح مواسات در کمک به فقرا و نیازمندان، دیدار با علمای استان و والدین شهدایی که به واسطه ویروس کرونا از دنیا رفتند و ... را از جمله برنامه‌های زیر سایه خورشید دانست.

 

وی حضور در کارخانه‌ها و خط تولید کارخانه‌های تولیدی استان با توجه به سال جهش تولید، پنج شب ویژه‌برنامه در صدا و سیمای مرکز خوزستان با حضور خدام رضوی، برگزاری چند جشنواره مجازی، حضور خدام رضوی در دادگستری و تقدیر از پرسنل قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضائیه  و ... را از دیگر برنامه‌های این جشن‌ها در دهه کرامت عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام اریکه با بیان اینکه در شب میلاد امام رضا (ع) نانوایی‌های استان نان خود را متبرک به نمک حضرت امام رضا (ع) می‌کنند اذعان داشت: همچنین امسال در شب میلاد امام رضا (ع) نورافشانی 40 محله در سراسر استان به‌صورت همزمان در ساعت 9 شب انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین برپایی کاروان‌های خودرویی سیار در محلات استان توسط نیروهای مردمی و هیئت‌های محب اهل‌بیت (ع) برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: همچنین برنامه‌هایی همچون دیدار خدام رضوی با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، دیدار با تولیدکنندگان و برنامه‌هایی که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود، برنامه‌ریزی شده است.

 

کد خبر 941314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha