از قطعه‌سازان داخلی حمایت کنیم

شریعتی با بیان اینکه سیاست جدید وزارت صمت حمایت از قطعه‌سازان داخلی و تقویت آنها است گفت: با این کار از تولیدکنندگان و ظرفیت نیروهای داخلی حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (پنج‌شنبه 5 تیر) در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی نهضت ساخت ایران که با حضور معاون صالحی‌نیا معاون وزیر صمت در شهرک‌ صنعتی شماره چهار اهواز برپا شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه قبلا به تولیدات داخلی عرضه شده به بازار اختصاص داشت.

 

استاندار خوزستان افزود: وزارت صمت، سیاست جدیدی اتخاذ کرده و آن این است که فرصت به نمایش گذاشتن کالاهای داخلی برای صنایع کشور که ظرفیت و امکان ساخت آن در داخل وجود دارد را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه بر این اساس صنایع اگر بخواهند می‌توانند نیازهای خود سفارش دهند و تولیدکنندگان متناسب با نیاز صنایع اقدام به ساخت قطعه‌های سفارش داده شده کنند اذعان داشت: این کار باعث می‌شود هم از کالاهای ایرانی حمایت شود، هم شاهد تولید قطعات در استان باشیم و هم از جمع این قطعه‌سازی‌ها یک مجموعه کاملی ساخته شود.

 

شریعتی اضافه کرد: اگر ما این قطعه‌سازان را به طور دائم حمایت و تقویت کنیم به تدریج با تجربه‌ای که در ساخت قطعات مختلف پیدا می‌کنند بعد از چند سال قادر خواهند بود با تکمیل زنجیره ساخت قطعات داخلی، کل یک مجموعه را بسازند و این نقطه مثبت این سیاست جدیدی است که اتخاذ شده و کار ارزنده‌ای است.

 

وی عنوان کرد: پروژه مهم و استراتژیک احداث خط لوله گاز ترش گوره به جاسک که عملیات اجرایی آن امروز با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد، یکی از پروژه‌هایی است که با علی‌رغم فراهم بودن خط تولید آن در کشور و به‌ویژه خوزستان، تاکنون وارداتی بوده است.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: اسلب این صنعت توسط فولاد مبارکه اصفهان و ورق و لوله آن توسط شرکت‌های فولاد اکسین خوزستان و لوله‌سازی اهواز ساخته می‌شود و با حمایت از شرکت لوله‌سازی ماهشهر، این شرکت نیز در ساخت لوله پروژه فعال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در یک مدت کوتاه خط لوله یک‌هزار کیلومتری پروژه تولید و امنیت ملی ما را از شرایط بسیار پایدارتری برخوردار خواهد کرد یاد آور شد: متخصصان و جوانان ما در پتروشیمی این کار را انجام دادند و استانداردهای بین‌المللی را هم دریافت کردند که امیدواریم خوزستان بتواند در مسیر توسعه کشور و استان نیز دین خود را ادا کند.

 

کد خبر 942652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha