برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف لرستان

دریکوندی، از برگزای مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات ۱۸ و ۱۹ تیرماه در سه شهرستان لرستان برگزار خواهد شد.

«تقی دریکوندی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف، اظهار داشت: این مسابقات در ۱۰ رشته حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان ویژه برادران، دعاخوانی، همسرایی و هم‌خوانی قرآن کریم ویژه برادران و تفسیر عمومی قرآن برگزار خواهد شد.

 

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف لرستان با اشاره به استقبال نسل جوان از برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف، بیان کرد: ثبت‌ نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از شش اردیبهشت تا ۱۶ خردادماه سال جاری از طریق آدرس my.oghaf.ir صورت پذیرفت.

 

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی این مسابقات امسال به خاطر شرایط ویژه کرونایی حاکم برکشور با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت منطقه ای و در سه شهرستان برگزار خواهد شد.

 

دریکوندی اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم شهرستان های خرم آباد، پلدختر، کوهدشت، سلسله، دلفان، دوره و رومشکان به صورت متمرکز و به میزبانی خرم آباد در تاریخ ١٨و ١٩ تیرماه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مسابقات قران کریم شهرستان های بروجرد و دورود به میزبانی بروجرد در روزهای  ١٩و ٢۰ تیر ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: مسابقات قرآن کریم شهرستان های الیگودرز و ازنا به میزبانی الیگودرز در تاریخ  ٢۵و ٢۶ تیر ماه برگزار خواهد شد.

 

دریکوندی خاطر نشان کرد: تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر از سوره مریم، منبع رشته تفسیر عمومی قرآن کریم در مرحله استانی و در مرحله کشوری نیز تفسیر سوره‌های مریم و طه خواهد بود.

 

رئیس مرکز امور قرانی اوقاف لرستان با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی، همسرایی و هم‌خوانی مرحله شهرستانی ندارد و در دو مرحله مقدماتی(همزمان با مرحله استانی) و نهایی(متمرکز ملی) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام و عدم اشتغال در مقاطع تحصیلی روزانه آموزش و پرورش یکی از شرایط شرکت در این مسابقات است.

کد خبر 942985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha