اجرای طرح « چهره به چهره» با بیش از ۲۵۰۰ حلقه تربیتی در کشور

نعمت زاده با اشاره به برگزاری طرح « چهره به چهره » در سطح کشور گفت: این طرح در ۳۰ استان کشور با بیش از ۲۵۰۰ حلقه تربیتی اجرا می شود.

هرمز نعمت زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به برگزاری طرح چهره به چهره در سطح کشور گفت: طرح تربیتی چهره به چهره از سال 1380 با پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی به محضر مقام معظم رهبری آغاز شده و حضرت آقا نیز این کار فرهنگی خوب و اصیل را تایید کرده اند و طی فرمایشاتی به ایشان تکلیف کردند که این کار بسیار ارزشمند است و خوب است که شکل بگیرد.

مجری کشوری طرح چهره به چهره بیان کرد: حضرت آقا سفارش هایی داشتند که بهتر است در این کار محتوایی مناسبی برای متولیان در نظر گرفته شود و این محتوا توسط اساتید برجسته و به نام تهیه شده و با ارزشمند باشد و مربیانی که آموزش بچه ها را بر عهده می گیرند از افراد شاخص و دلسوز و علاقمند به کار و توانمند باشند تا بتوانند آن محتوا را انتقال دهند.

نعمت زاده بیان کرد: این طرح از سال 80 کلید خورده و از تهران با 40 مرکز کانون فرهنگی هنری آغاز شده و آموزش هایی به مربیان داده شده که این مربیان عموما از بین طلاب در حال تحصیل و یا دانشجوی در حال تحصیل و بعضا معلم و فرهنگی مشارکت داشتند.

وی بیان کرد: ما برای این مربیان دوره های آموزشی تدارک دیدیم که شیوه های جذب و ارتباط موثر با بچه ها و مسائل و موضوعات اخلاقی و دینی را آموزش دیدند و برای آموزش متربیان مسلح شدند.

نعمت زاده ادامه داد: لذا در سال های دهه 80 حدود 2 هزار و 500 حلقه تربیتی با همکاری حدود 2 هزار و900 مربی در سراسر کشور انجام شد و اکنون نیز در سراسر کشور این فعالیت های ادامه دارد و در 30 استان کشور و 2 منطقه نیز این فعالیت ها انجام می شود.

مجری طرح کشوری چهره به چهره گفت: با حمایت حجت الاسلام قرائتی و ابلاغ ایشان به حجت الاسلام ارباب سلیمانی و چند نفر به عنوان شورای سیاستگذاری این طرح در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون 6 جلد کتاب در حوزه این طرح نوشته شده که اصول دین شامل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت توسط آقای بهشتی با عنوان کتاب کار تالیف شده و مربیان از آن استفاده می کنند.

نعمت زاده بیان کرد: همچنین در طول آموزش نیز به مربیان بیان کردیم که محتواها و خاطرات خود را ثبت کنند که از این طریق نیز 7 جلد کتاب با عنوان  خاطره تجربه چاپ کردیم و 14 جلد مجله تجربه را تولید کردیم که مسائل عمومی و فرهنگی در آن لحاظ می شود.

 

 

 

 

کد خبر 944687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha