افزایش محدودیت های  کرونایی در گلستان

حق شناس گفت: با توجه به شرایط گلستان هفته آینده در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا نسبت به افزایش محدودیت در سطح استان اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شامگاه امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: 300 هزار ماسک در استان گلستان روزانه تولید می شود و در تولید و عرضه ماسک دیگر شرایط اسفند را نداریم و در تولید محصولات ضدعفونی نیز گلستان شرایط خوبی دارد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: انتظار داریم مردم و اصناف پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به شرایط استان هفته آینده در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا نسبت به افزایش محدودیت در سطح استان اقدام خواهیم کرد.

 

حق شناس با بیان اینکه مردم در این ایام از برگزاری مراسم عروسی و عزا خودداری کنند، افزود: شرایط ما در استان گلستان از نظر تخت بیمارستانی خوب است و از سه هزار تخت بیمارستانی تنها 20 درصد آن اشغال شده است و ۵۴۰ بیمار با علائم کرونا در سطح استان بستری است.

 

وی افزود: حداکثر تا 15 تیر پایان بازسازی مناطق سیل زده اعلام می شود و یک تعداد واحد خسارت دیده از سیل به دلیل مشکلاتی از قبیل میراث فرهنگی و موقعیت زمین باقی می ماند و کار بازسازی این واحدها تا شهریور به پایان می رسد.

 

استاندار گلستان یادآور شد: یک هزار و 20 کیلومتر رودخانه در گلستان نیاز به لایروبی داشت و از سال گذشته تاکنون 330 کیلومتر لایروبی شده و تا پایان تیر این میزان  به 400 کیلومتر خواهد رسید.

 

حق شناس افزود: 70 درصد خسارت های بخش کشاورزی در سیل سال گذشته پرداخت شده است و 30 درصد باقی مانده است و منتظر مصوبه ملی در این زمینه هستیم.

 

وی ابراز داشت: برنامه ریزی شده امسال کار مخزن سدنرماب را به پایان برساند و اهتمام ویژه وزارت کشور امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این طرح به پایان برسد.

 

کد خبر 945031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha