استخدام حدود هشت هزار مشاور و مربی پرورشی

شکوهی از استخدام حدود هشت هزار مربی و مشاور را از طریق ماده یک و ماده ۲۸ خبر داد.

«مسعود شکوهی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره برنامه های آموزش و پرورش برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی میان دانش آموزان گفت: برای این موضوع نیاز به تجهیزات، بودجه و نیروی انسانی داریم. ردیف استخدام نیز در حوزه امورتربیتی و مشاوره گرفته ایم.

 

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: حدود هشت هزار مربی و مشاور را از طریق ماده یک و ماده 28 جذب خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: حدود سه هزار نفر از کسانی که جذب می شوند به مدت چهار سال در این دانشگاه درس می خوانند و حدود 4هزار و 700 نفر هم از کسانی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط هستند یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره می گذرانند و سپس وارد نظام تعلیم و تربیت می شوند.

 

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود:این ردیف های استخدامی با همکاری معاونت پشتیبانی و سازمان برنامه و بودجه گرفته شده است. باید برای حدود هشت هزار ردیف استخدامی آزمون گرفته شود.

 

وی یاد آور شد: طرح های آموزشی مختلف در قالب تفاهم نامه ای با ستاد مواد مخدر داریم. برنامه هایی در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد  و رفتارهای پرخطر در سه مقطع تحصیلی انجام می دهیم. هر سه شاخص عمده معلم، دانش آموز و خانواده آموزش داده می شود. امسال نیز این کارها انجام شده است.

 

شکوهی گفت: آموزش های ارتقایی هم در برنامه نماد انجام داده می شود اما این ها کافی نیست. یک نکته ای را دبیرستاد کل مبارزه با مواد مخدر بیان کردند این بود که شیوع اعتیاد بر اساس آمارها، در بین دانش آموزان متوقف شده است.

کد خبر 946026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha