تیم های نظارتی بر اجرای صحیح محدودیت های پیشگیری از کرونا نظارت می کنند

خادمی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم برای کنترل و مهار ویروس کرونا، گفت: تیم های نظارتی بر نحوه اجرای محدودیت های ۱۰ روزه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان نظارت و با متخلفان برخورد قاطع خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز(15 تیر) در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا محدودیت های به مدت 10 روز مصوب شده است.

 

استاندار لرستان مشارکت مردم را مهم ترین راه کنترل و مهار ویروس کرونا دانست و افزود: لازم است مردم برای کنترل بیماری کرونا به توصیه های بهداشتی ستاد استانی مقابله با کرونا توجه جدی داشته باشند.

 

وی از اعمال نظارت بری اجرای صحیح مصوبات ستاد استانی بیماری کرونا خبر داد و ابراز کرد: نیروی انتظامی استان با حضور خود، در زمینه برخورد با متخلفان همکاری لازم را داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تیم های نظارتی بر اجرای صحیح مصوبات و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه نظارت کرده، گزارش اقدامات تهیه و تخلفات احتمالی را به مراجع ذیربط معرفی کنند.

 

خادمی با اشاره اعمال محدودیت های جدید در استان، بیان کرد: امروز استان لرستان در شرایط هشدار قرار دارد از این رو به مدت ۱۰  روز محدودیت‌هایی برای مدیریت اوضاع کنونی اعمال شده است.

 

وی ادامه داد: درقالبن این مصوبات استفاده از ماسک در ادارات، اماکن سرپوشیده، بازارها و فضاهای عمومی الزامی است، کارکنان و ارباب رجوع ملزم به استفاده از آن هستند و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان منوط به استفاده از ماسک خواهد بود.

 

خادمی افزود: با توجه به آنکه غالب مشکلات به وجود آمده و شیوع بیماری به دلیل برگزاری مراسم ختم و عروسی است، برگزاری هرگونه مجلس عزاداری و عروسی منجر به ازدحام جمعیت به مدت ۱۰ روز ممنوع بوده و در صورت لزوم باید بدون حضور جمعیت برگزار شود.

 

وی ادامه داد: از بانیان و برگزار کنندگان مراسم شادی و عزاداری تعهد مبنی بر عدم حضور جمعیت گرفته شود .

 

خادمی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی، افراد پرخطر مانند زنان باردار، مادرانی که کودک کمتر از ۶ سال دارند، افراد مسن و کارکنانی که دارای بیماری زمینه ای هستند را بدون قید و شرط به مرخصی فرستاده و از حضور آنان در محل کار جلوگیری شود .

 

استاندار لرستان، بیان کرد:  فعالیت تالارها و باغ های مجالس،  قهوه خانه، کافی شاپ و مراکزی از این دست به مدت ۱۰ روز تعطیل می باشد.

 

وی ادامه داد: فرمانداری ها و اداره کل ارشاد اسلامی نسبت به اطلاع رسانی در اماکن عمومی اقدام کنند و صدا و سیما نیز تهیه و پخش گزارش از وضعیت بیماران را در دستور کار قرار دهد.

 

خادمی بیان کرد: بوستان ها، پارک ها و کتابخانه های عمومی در مدت اعلام شده تعطیل خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به ضد عفونی و استفاده از ماسک برای راننده و مسافر اقدام کنند.

 

خادمی ادامه داد: ملاقات های عمومی ادارات در این مدت ده روزه لغو و به صورت تلفنی انجام شود.

 

وی افزود: بانک ها خدمات خود را به صورت غیر حضوری به مشتریان ارائه دهند تا از ازدحام جمعیت در شعب جلوگیری شود.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: کمیته های ستاد مدیریت بیماری کرونا استان به عنوان اولین سطح نظارت نسبت به اجرای مصوبات ستاد اهتمام داشته باشند.

 

کد خبر 946278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha