نخستین همایش مجازی «نقش زنان مسلمان در بحران ها» برگزار شد

نخستین همایش مجازی «نقش زنان مسلمان در جوامع اسلامی در زمان بحران ها» با حضور۲۵۰ نفر از نمایندگان ۷۰ کشور جهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کونا، شورای جهانی جوامع مسلمان نخستین همایش مجازی بانوان با عنوان «نقش زنان مسلمان در جوامع اسلامی در زمان بحران ها» را با حضور بیش از 250 نفر از 70 کشور جهان برگزار کرد.

 

شرکت کنندگان در این همایش تلاش کردند تا بر نقش زنان مسلمان در برعهده گرفتن مسئولیت اجتماعی در کنار مردان تاکید کنند.

 

در این همایش تلاش شد راهبردهای مناسبی برای هر کشوری تدوین شود تا بین موسسه ها و نهادها در همه زمینه به ویژه مسایل زنان هماهنگی ایجاد شود.

 

این همایش شامل سه نشست با عنوان های «ابتکارها برای مقابله با تاثیر بحران ها»، « سهم زنان مسلمان در فرآیند تربیتی» و «سهم زنان مسلمان در ایجاد همزیستی مشترک» بوده است.

 

«علی راشد النعیمی» رئیس شورای جهانی جوامع مسلمان در این همایش گفت: امکان ندارد از هیچ بحرانی عبور کرد مگر اینکه زنان نقش موثر و راهبردی و اساسی در آن داشته باشند. زنان با شیوع بیماری های واگیردار مبارزه می کنند، به خصوص که بیشتر کارگران در خدمات پزشکی زنان هستند.

 

النعیمی افزود: زنان افق هایی را برای برخورد با بحران باز می کنند و راه حل هایی را ارایه می کنند که ممکن است مردان نتوانند آن را انجام دهند.

 

شرکت کنندگان در این همایش به ایجاد یک بستر جهانی برای زنان مسلمان وابسته به شورای جهانی جوامع مسلمان دعوت کردند.

 

کد خبر 946557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha