شیوه تبلیغ دین نیازمند تحول اساسی است

حجت‌الاسلام انصاری‌راد بر ضرورت ایجاد تغییر و تحولات در زمینه تبلیغات دینی تاکید کرد و گفت: آزمون هایی در این راستا برگزار و بسته‌های آموزشی بین گروه هدف توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام « علی اکبر انصاری راد » در جلسه کمیته مصاحبه استانی جذب و گزینش روحانیون مستقر اظهار کرد: قوانین و مقررات جذب و استقرار روحانیون ابلاغ و مقرر شده کمیته مریوطه تشکیل و بر اساس آن فرایند مراحل جذب و استقرار «امام روستا» انجام شود.

 

وی با بیان اینکه طرح روحانی مستقر در حال انجام است، افزود: با توجه به ایجاد قرارگاه تحول اجتماعی مسجدمحور و فعالیت آنها در محلات، باید تغییراتی در اجرای طرح استقرار روحانیون ایجاد شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، اجرای طرح روحانی مستقر را یکی از طرح‌هایی نام برد که تحول یافته است و ابیان داشت: تحولات خوبی را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی شاهد هستیم اما در زمینه تبلیغات دینی، نیاز است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: البته در اساسنامه جدید، روحانی محلات آسیب‌پذیر به عنوان امام روستا و روحانی مستقر نیز به عنوان امام روستا شناخته می‌شوند و به منظور همگام بودن با گام دوم انقلاب اسلامی، این آیین‌نامه به تمامی استان‌هاابلاغ شده است.

 

وی تاکید کرد: ضروری است تغییر و تحولاتی در زمینه تبلیغات دینی ایجاد شود که در این راستا، آزمون‌هایی برگزار و بسته‌های آموزشی بین گروه هدف توزیع شده است. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه در جذب و استقرار امام روستا باید شاخص‌های علمی و اجتماعی و ... را مدنظر قرار داد، گفت: نهادهای حوزوی باید در جذب و استقرار امام روستا با این اداره کل همکاری کنند.

 

 

 

کد خبر 946875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha