بازدید استاندارد از ۳۰۴ مخزن سی. ان.جی در ایلام

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از ۳۰۴ مخزن سی. ان. جی در ایلام توسط بازرسان استاندارد استان مورد بازرسی قرار گرفته است.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد مخازن CNG نصب شده در خودروهای دوگانه سوز، در سه ماه نخست سال جاری 304 مخزن خودرو، مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت.

 

وی اظهار کرد: از آنجایی که مخازن CNG خودرویی، تحت فشار حدود ۳۰۰ بار هستند، آسیب ناچیز می‌تواند باعث ایجاد خطر انفجار شود، از این رو انجام آزمون هیدرواستاتیک مخازن CNG و بازدید دوره‌ای آن ها، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

همتی افزود: در حال حاضر یک آزمایشگاه همکار و مورد تأیید استاندارد در زمینه آزمون هیدرو استاتیک مخازن CNG خودرو در استان فعالیت دارد که بر اساس استاندارد ملی مربوطه و با همکاری بازرسان استاندارد، مخازن ذخیره CNG منصوبه بر روی خودروهای دوگانه سوز را مورد بازرسی و آزمون ادواری قرار می‌دهد.

 

مدیر کل استاندارد ایلام در پایان با بیان اینکه آزمایشگاه‌های همکار توسط کارشناسان اداره کل استاندارد مورد بازرسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تأمین شرایط کیفی، در مقاطع زمانی دو ساله تمدید اعتبار می‌شوند، خاطرنشان کرد: مردم در صورت داشتن هر گونه شکایت یا مشاهده تخلف از آزمایشگاه‌های آزمون هیدرو استاتیک مخازن CNG خورو، می‌توانند موارد خود را به اداره کل استاندارد استان ایلام اعلام کنند.

کد خبر 948066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha