طرح تحول اجتماعی نیازمند مشارکت مردم و راهبری روحانیون است

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی طرح تحول اجتماعی را نیازمند مشارکت مردم و راهبری روحانیون دانست و بر ضرورت بستر سازی نهادهای فرهنگی برای اجرای این طرح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام میرمحمدیان، در نشست تخصصی بایسته های اجرای طرح تحول اجتماعی مسجد محور در شهرستان گرمی، در سخنانی، لازمه موفقیت و پیشرفت را توسعه و تغییر در اجرای طرح‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: به تعبیر قرآن کریم هیچ جامعه‌ای ارتقا نمی‌یابد مگر اینکه در انفاس و آحاد مردم تغییر ایجاد شود این بدین معنی است که عنصر بیرونی نمی‌تواند جامعه را تغییر دهد باید از بطن جامعه به همت مردم تغییرات صحیحی با موضوع طرح تحول اجتماعی صورت گیرد.

وی بر ضرورت هدف گذاری درست در پیمودن مسیر فعالیت‌های فرهنگی تاکید و عنوان کرد: اگر هدف گذاری صحیح نباشد، مسیر مورد نظر را سالیان سال اشتباه خواهیم رفت و این امر اتلاف وقت و اتلاف هزینه را به‌دنبال خواهد داشت.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی طرح تحول اجتماعی را نیازمند مشارکت مردم و راهبری روحانیون برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر مردم پای کار نیایند تحول اتفاق نمی‌افتد مشارکت مردم بستر بسیار مناسبی برای تحول اجتماعی است که ماندگار و اثرگذار است.

وی با تاکید بر وجود امام محله در هر جامعه، همکاری روحانیون و مبلغین را اولویت اساسی در این امر دانست و افزود: روحانیون مستقر در روستاها و امامام محله، نیروهای اصلی طرح تحول اجتماعی هستند که می‌توانند با موضوع مساجد و مشارکت مردم، بسیاری از مسائل و مشکلات احتمالی در حوزه های مختلف را برطرف و نقش محوری مساجد را احیا کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، در سخنانی، تحول آفرینی و حضور مجاهدانه در میدان را از اهداف رویکرد جدید سازمان برشمرد و افزود: ما نباید کارکردهای مسجد را از این مجموعه تربیتی جدا کنیم بلکه باید طبق روال اوایل انقلاب، مرکز تمام فعالیت‌های جامعه را حول محور مساجد انجام دهیم تا طبق اصول و ارزش‌های دینی، فعالیت‌های مختلف را ساماندهی کنیم.

وی تمدن را امری فراتر از زمان و مکان عنوان کرد و گفت: تمدن در عرصه جغرافیا قرار ندارد بلکه فراتر از زمان، مکان و جغرافیا بوده و ما بر توسعه تمدن اسلامی در مناطق مختلف تاکید داریم تا با همکاری فعالان فرهنگی و متخصصین امر، در ترویج اصول اسلامی به‌عنوان تمدن زوال ناپذیر گام‌های مؤثری برداریم.

در این نشست، حجت‌الاسلام یدالله صفری امام جمعه گرمی در سخنانی انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: همه موارد موجود در جامعه متأثر از فرهنگ است که اگر بهای بیشتری به این امر داده شود بقیه مسائل نیز به سهولت برطرف می‌شود.

 

کد خبر 948345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha