محدودیت های کرونایی تمدید شد/ گلایه استاندار گلستان از وزارت بهداشت

حق شناس گفت: تمامی محدودیت هایی که در هفته گذشته در ستاد استانی کرونا مصوب شده است با توجه به شرایط استان تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (یکشنبه 22 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای اسفند تا به امروز از جان مایه گذاشته و با وجود اینکه به کرونا مبتلا شدند بر سر کار حضور یافتند.

 

استاندار گلستان به افزایش یک هزار تخت بیمارستانی در یک سال آینده خبر داد و ادامه داد: وزارت بهداشت نسبت به استان هایی که ظرفیت بیمارستان های آنها بیش از گلستان است و بیماران کرونایی آنها نسبت به استان کمتر است توجه بیشتری دارد.

 

حق شناس بیان کرد: نسبت تخت های بیمارستانی بخش دولتی به تعداد بیماران بستری شده در استان سه به یک است و با احتساب بیمارستان های خصوصی این میزان چهار به یک می رسد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: هفته گذشته که ستاد کرونا برگزار شد 97 نفر در طول 24 ساعت در استان بستری شده بودند و این عدد در طول ۲۴ ساعت گذشته به 116 نفر رسیده است و 19 درصد افزایش نشان می دهد.

 

حق شناس بیان کرد: اگر محدودیت های کرونایی در استان افزایش پیدا نمی کرد قطعا تعداد بیماران ما بیش از این خواهد بود.

 

وی گفت: آمارها نشان می دهد که میزان بیماران کرونایی در غرب استان کاهش و در شرق استان افزایش یافته است.

 

استاندار گلستان بیان کرد: 581  نفر در استان هفته گذشته بستری بودند که این عدد در حال حاضر به 698 نفر رسیده است که 117 نفر نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می دهد و رشد 20 درصدی داشته است.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: تمام پروتکل های شهرهای قرمز استان تمدید می شود و تالارها تا هفته آینده تعطیل خواهند بود و رستوران ها به صورت  بیرون بر فعالیت می کنند و همه تجمعات در سطح استان تعطیل است.

 

وی یادآور شد: آزمون ملی در استان برگزار می شود و هرگونه آزمون اگر ملی نباشد در استان برگزار نخواهد شد.

 

استاندار گلستان بیان کرد: شبکه بهداشت و دامپزشکی به بازار فروش دام نظارت داشته باشند تا با توجه به فرا رسیدن عید قربان تجمعاتی در اماکن غیر رسمی برای خرید دام شکل نگیرد.

 

کد خبر 948372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha