۲۰۳۷ بازید نظارتی از تاسیسات گردشگری در سال جاری انجام شده است

مکرمی فر با بیان اینکه ۲۰۳۷ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری در سال ۹۹ انجام شده، گفت:تاکنون ۳۱۷ کسب و کار حوزه گردشگری و صنایع دستی در سامانه دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند و هم چنان ثبت نام ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ابوالفضل مکرمی‌ فر» امروز (۲۵ تیر) در هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی تاکنون برای ۷۵۰ میلیارد ریال ثبت نام کرده اند که ۱۷ میلیارد ریال پرداخت شده است البته تعدادی از این پرونده ها به بانک رفته است و بانک نیز با توجه به رعایت پروتکل ها پرداخت را انجام می دهد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که در بیش از ۲۳۰۰ تاسیسات گردشگری استان بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال داشته اند، تصریح کرد: پیشنهاد می شود گروه کاری زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفراستان ایجاد شود و برای برون رفت از این وضعیت گفت و گو، تبادل نظر و چاره اندیشی شود.

 

وی با اشاره به نظارت های شدید بر تاسیسات گردشگری و واحدهای بین راهی و بین شهری به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۳۷ مورد نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری از ابتدای سال جاری با همکاری پلیس اماکن و تشکل های گردشگری در امر پروتکل ها و دستورالعمل های ستاد استانی و ملی کرونا انجام شده است.

 

مکرمی‌فر گفت: تعداد ۱۸۳۶ مورد بازدید و بازرسی توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل و ۲۰۶ بازدید نظارتی توسط کمیته اجرایی با اداره اماکن پلیس از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: طی این بازدیدها ۱۸۹ مورد تذکر، ۱۳۰ اخطار، ۳۱۸ مورد جلوگیر یاز فعالیت، ۳۸۳ مورد رسیدگی به شکایت و ۹۹ مورد تمدید پروانه، ۱۱ مورد صدور پروانه و ۱۹ مورد نیز منجر به پلمب و تعلیق شده است.

کد خبر 949708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha