صلح‌بانی نیروهای سازمان ملل در یمن از ادعا تا واقعیت

انصارالله در بیانیه خود گفت نیروهای سازمان ملل به جای برقراری صلح به عربستانی ها کمک می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، جنبش مقاومت انصارالله یمن در بیانیه ای مارتین گریفیت نماینده سازمان ملل را به طرفداری از متجاوزان سعودی و ادامه دهنده جنگ یمن متهم کرد. انصارالله در بیانیه خود گفت نیروهای سازمان ملل به جای برقراری صلح به عربستانی ها کمک می کنند.

 

در بیانیه انصارالله آورده شده است که مارتین گریفیت به جای ارائه راهکارهای لازم برای برقراری صلح در یمن به زیاد کردن تنش ها در منطقه دامن می زند.

 

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله تاکید کرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بیشتر از اینکه به فکر برقراری امنیت و صلح در یمن باشند آتش جنگ را دامن می زنند.

 

انصارالله می گوید نیروهای سازمان ملل ادعای گفتگوهای آتش بس و صلح را دارند ولی عملاً ثابت شده است که آنها به عربستانی ها کمک می کنند و بی طرفی در ادعاهای خود ندارند.

 

هنوز واکنشی از سوی نیروهای سازمان ملل نسبت به این اتهام صورت نگرفته است. در ماه دسامبر سال گذشته نیروهای مقاومت یمن و نمایندگانی از دولت یمن با هیئت اعزامی سازمان ملل قرارداد صلح استکهلم را امضا کردند که طبق آن طرف های جنگ در بندر حدیده اتش بس اعلام کردند.

 

بعد از این معاهده بارها عربستان سعودی بندر حدیده را بمباران کرده است و حتی متجاوزان سعودی به قایق های ماهیگیری یمنی ها نیز شلیک کردند.

 

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اظهارات «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل( در امور یمن) را نقض می‌کند.

 

سرتیپ سریع تصریح کرد، دشمن متجاوز همه روزه با انجام عملیات و حمله به نیروهای یمنی به تنش ادامه می‌دهد.

 

وی افزود، جنگنده‌های دشمن طی روز پنجشنبه طی سه حمله شهرستان مرزی «کتاف» در استان صعده را هدف قرار دادند.

کد خبر 950751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha