عملکرد نهادنمازجمعه راین در بخش های مختلف تشریح شد

امام جمعه راین مهمترین فعالیت های انجام شده فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در سه سال اخیر را تشریح کرد و گفت: وحدت اسلامی از مهمترین دستاوردهای نمازجمعه است.

حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، در آستانه فرا رسیدن پنجم مرداد ماه، سالگرد اقامه نخستین نمازجمعه در تهران، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در اسلام تأکید فراوانی روی سه اجتماع شده؛ اجتماع روزانه که نماز جماعت است، اجتماع هفتگی که نماز جمعه است و اجتماع سالیانه که حج وحضور مسلمانان در طواف خانه خدا است.

 

امام جمعه راین نماز جمعه را صف عبادت، حق پرستی، قنوت و وجدان های بیدار خداپرستان توصیف و بیان کرد: آیه نماز جمعه آیه اجتماع توحیدی و عظیم جمعه است و نمازجمعه بزرگترین اجتماع عبادی سیاسی هفته و یکی از مهمترین عوامل حفظ و تداوم انقلاب بوده و آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی وسیاسی و جلسه همکاری برای مشکلات عمومی است.

 

 

وی ایجاد انسجام در بین مسلمانان و وحدت اسلامی را از مهمترین دستاوردهای این اجتماع مهم هفتگی اسلام عنوان و اظهار کرد: الحمدالله در دور جدید مأموریت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با مدیریت حجت الاسلام حا ج علی اکبری شاهد تحول در کیفیت برنامه های ستادهای نمازجمعه و محتوای نمازهای جمعه و برنامه های فرهنگی در شهرها و بخش ها هستیم.

 

 

امام جمعه راین در ادامه به ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده  در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی طی سه سال امامت جمعه خود در این شهر پرداخت و در بخش اقدامات فرهنگی به فراهم آوردن زمینه استقرار روحانیون در منطقه جهت ترویج معارف اسلامی، برنامه ریزی برای حضور روحانیون در مدارس و جذب دانش آموزان به نمازجمعه، برگزاری مسابقه مقاله نویسی در مدارس در مناسبت های مهم وتقدیر از برترین ها در مراسم نماز جمعه و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم کیفی ولادت و شهادت های اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد.

 

 

وی پیگیری برای تدفین یک شهید گمنام در کنار شهید قبلی، تهیه منشور برگزاری مجالس ختم در جلسه با بزرگان شهر به منظور برگزاری مراسم ختم طبق دستورات اسلام و پرهیز از تشریفات و زوائد،برگزاری جلسات مشاوره ویژه خانواده ها، برگزاری کلاس های تربیتی، هنری، ورزشی ویژه جوانان جهت جذب آنها به مسجد، برگزاری اردوهای فرهنگی ویژه جوانان و تقدیر از جوانان فعال مسجدی، تلاش برای وحدت میان هیئت های مذهبی و انعکاس مراسم عزاداری از شبکه های استانی و ملی، برگزاری نماز جماعت و دعای پر فیض کمیل در پارک ها در طول تابستان(قبل از کرونا) را از دیگر اقدامات فرهنگی برشمرد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: استقرار روحانی در مناطق گردشگری به همراه برگزاری نماز جماعت و پرسش وپاسخ، برگزاری محافل انس با قرآن و تقویت جلسات قرآن خانگی و فعال کردن ستاد احیای امربه معروف ونهی از منکر در مناطق گردشکری در سطح شهر، حضور در اماکن ورزشی و در جمع جوانان ورزشکار جهت جذب آنان به مسجد،برگزاری اردوی زیارتی و سیاحتی ویژه اعضای ستاد نماز جمعه به مشهد مقدس، برگزاری اردو ویژه جوانان فعال در مسجد ونماز جمعه به مشهد مقدس، جلسات مستمر با فرمانده پایگاه ها، هیئت امنای مساجد، روحانیون و نشست شورای فرهنگ عمومی به صورت ماهانه و دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان در طول سال از دیگر برنامه های فرهنگی انجام شده در دوره قبل از کرونا است.

 

 

 

وی در خصوص مسائل اجتماعی پیگیری شده توسط دفترامام جمعه به برقراری جلسات صلح و سازش خانواده که منجر به صلح در ۱۷ خانواده شده، حمایت از خانواده های تحت حمایت و اقشار ضعیف به صورت فصلی و در مناسبت های مختلف، توزیع بیش از دو هزار بسته غذایی به ارزش ششصد میلیون تومان در شهر و بخش راین در رزمایش مواسات، همکاری جهت تهیه جهیزیه 25زوج جوان، همکاری با مسئولین جهت وحدت و همراهی برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد.

 

 

امام جمعه راین افزود: دفتر امام جمعه همکاری لازم برای استقرار راهنمایی و رانندگی، داروخانه جدید و...انجام داد و در زمینه اشتغال جوانان و تحقق شعار سال نیز تشکیل جلسه داده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش سنگ فرش محوطه مسجد جامع به متراژ هزار و ۵۰۰ متر مربع، احداث سالن اجتماعات در جوار مسجد جامع با اعتبار110 میلیون تومان باهمکاری خیرین، پیگیری ساخت و ساز ساختمان جانبی مسجد جامع برای امور فرهنگی و مهانسرا که در حال انجام است؛ ساخت و ساز در محوطه و آرامگاه شهیدان گمنام با اجرای سازه و نصب گنبد، همکاری جهت احداث مسجد حضرت علی اصغر(ع)در محله مسکن مهر با همکاری مردم و خیرین که یکساله ساخته و به بهره برداری رسید را از جمله اقدامات عمرانی فهرست کرد.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: تعمیر و تجهیز سه خانه عالم در شهر و روستا، همکاری در تکمیل مسجد فاطمة الزهراء و مسجد روستای قلعه چه و همکاری جهت واگذاری زمین برای احداث مسجد امام علی(ع) و نصب تصاویر شهدا در خیابان های سطح شهر و نامگذاری بلوار به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از دیگر اقدامات عمرانی است.

 

 

وی در پایان اظهار داشت: از نقش مهم روحانیون و مسئولین و مردم عزیز وولایتمدار راین در تحقق برنامه های اجرا شده صمیمانه سپاسگزارم و از ائمه جمعه راین در ادوار گذشته قدردانی می کنم.

کد خبر 950829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha