بیش از ۹۵ درصد از مجرمان حتی اطلاعی از نماز ندارند

زرهانی با اشاره به ارتباط مستقیم نماز با کاهش جرائم گفت: بیش از ۹۵ درصد از مجرمان حتی اطلاعی از نماز ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید احمد زرهانی» شب گذشته در نشست ستاد اقامه نماز استان یزد که با حضور استاندار یزد برگزار شد گفت: نماز می تواند ما را نسبت به بسیاری از مسائل خاطر جمع کند و در صورتی که حق آن ادا شود از مسائل دیگر خاطر جمع می شویم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: شعار امسال اجلاس نماز « پیوند مسجد، خانه و مدرسه» است که در این مسیر نیاز به اقدامات ابتکاری در زمینه نماز داریم تا ارتباط مسجد، مدرسه و خانه را داشته باشیم زیرا این ارتباط می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی بیان کرد: اگرچه ما در کشور دارای مساجد هستیم اما نسبت به سرانه بسیار پایین تر از کشورهای همسایه است که باید با ایجاد انگیزه در این مسیر گام برداریم.

زرهانی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که بایستی در استان ها در زمینه فضای مجازی و تولید محتوا وارد شوند زیرا امروز برای جذب بایستی با ایجاد اتاق های فکر در این مسیر حرکت کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: ما در زمینه چاپ کتاب های جدید اعلام آمادگی می کنیم زیرا با کتاب می توانیم مخاطبین جوان و نسل جدید را جذب کنیم و در غیر اینصورت این قشر را از دست می دهیم.

وی گفت: حضور فضلا در جمع دانش آموزان در مدارس ترویج و تبیین نماز برای آنها می تواند اثرات مثبتی را در جامعه داشته باشد که امیدواریم این مسیر نیز تقویت شود.

زرهانی بیان کرد: آمارها و بررسی ها نشان می دهد که بیش از 95 درصد از مجرمان حتی اطلاعی از نماز ندارند که این نشان دهنده ارتباط نماز و کاهش جرایم است و در صورتی که در این مسیر گام برداریم می توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی را نیز کاهش دهیم.

 

 

کد خبر 950972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha