مرکز کنترل ترافیک و سوله مدیریت بحران باید تا سه ماه آینده تجهیز شود

استاندار خراسان شمالی خطاب به شهردار بجنورد دستور داد: مرکز کنترل ترافیک شهر بجنورد باید تا دو ماه آینده و سوله مدیریت بحران شهر تا سه ماه آینده تکمیل و تجهیز شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز سه شنبه (31 تیرماه) در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان خطاب به شهردار بجنورد دستور داد: مرکز کنترل ترافیک شهر بجنورد باید تا دو ماه آینده و سوله مدیریت بحران شهر تا سه ماه آینده تکمیل و تجهیز شود.

 

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: اگر مصوبه ای داریم اما اجرا نمی شود این به معنای بی اعتنایی مدیران به خودشان و دیگران است.

 

وی با تأکید بر اینکه نصب و راه اندازی دوربین های ترافیکی در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین سریعا باید انجام شود، افزود: برای افزایش قابلیت های دوربین های نظارتی به ترافیکی، مشاوران موضوع را بررسی و برنامه زمانی اعلام کنند.

 

شجاعی با بیان اینکه به دنبال نظم در کارها هستیم و نه مچ گیری، اظهارکرد: در بازه زمانبندی معین، خدمات شهرداری ها باید به صورت الکترونیکی ارائه شود و مردم باید این برنامه زمانی را بدانند.

 

وی ادامه داد: پلیس راهور استان باید طی مکاتبه ای نقاط حادثه خیز شهرها را به شهرداری ها و اداره کل راه و حمل و نقل جاده ای اعلام کند و برای رفع آن بازه زمانی تعیین شود.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هر شهری حریم و محدوده خدماتی دارد که قانون جهت حل مشکلات این محدوده ها برای شهرداری ها و اداره راهداری و حمل و نقل وظایفی را مشخص کرده که باید اجرایی شود، بیان کرد: برای افزایش سهم و حمل و نقل عمومی شهرداری ها برای افزایش سهم بودجه سالانه خود پیگیر باشند.

 

شجاعی با اظهار اینکه برای تمامی شهرها چه بزرگ و کوچک باید ترسیم شهر منظم داشته باشیم، گفت: شهر هر چه بزرگ تر و نامنظم تر شکل بگیرد در آینده امکان تغییر نیست.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه دفتر شهری و فنی استانداری برای ترسیم شهرها باید به ۲۴ شهرداری باشد و تنها به شهرهای بزرگ نپردازد، افزود: شهردار هم باید طی برنامه مشخص یاد بگیرد مشکلات شهری را برطرف کند.

 

کد خبر 951517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha