درخواست علمای مسلمان برای حمایت از قدس اشغالی

گروهی از علمای مسلمان در همایش «حمایت از شهر قدس اشغالی و ساکنان آن» خواستار حمایت از قدس و الاقصی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ینی شفق، همایش «حمایت از شهر قدس اشغالی و ساکنان آن» با حضور گروهی از علمای مسلمان و با نظارت موسسه «وقف الامة» ترکیه از طریق شبکه مجازی روز گذشته( دوشنبه 30 تیر 1399) برگزار شد.

 

«احمد الریسونی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این همایش مجازی گفت: باید علمای امت اسلام  همه مسلمانان را نسبت به نقش خود درباره مسئله قدس اشغالی آگاه سازند.

 

الریسونی افزود: حرکت علما، امت اسلامی را به حرکت درمی آورد. مسئله آگاهی سازی نسبت به قدس اشغالی یکی از مسایلی است که باید به سرعت و بدون تاخیر انجام شود.

 

وی ادامه داد: قدس و مسجدالاقصی امانت خداوند به گردن مسلمانان هستند. به همین دلیل باید همه مسلمانان در جهان برای یاری آن بپاخیرند.

 

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکید کرد: سکوت درباره اهمیت مسئله قدس برای مسلمانان از سوی علما، خیانت به این شهر است. به خصوص که ساکنان این شهر برای ایستادگی دربرابر دشمنان نیاز به حمایت سیاسی و مادی و معنوی دارند.

 

از سوی دیگر، «عجیل النشمی» رئیس انجمن علمای شریعت در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: باید بدون هیچ تاخیری اقدامی برای حمایت از شهر قدس اشغالی انجام داد.

 

النشمی از علمای مسلمان خواست تا مشارکت دلسوزانه و حمایت مستقیم از قدس اشغالی و ساکنان آن را انجام دهند و به مسلمانان جایگاه مسجد الاقصی را یادآوری کنند.

 

وی گفت: ملت های اسلامی هنوز زنده اند و نیاز دارند تا بین آنها و علما ارتباط برقرار باشد. به همین دلیل باید علما، ملت ها را حرکت دهند تا دولت ها حرکت کنند.

 

در سال های اخیر رژیم صهیونیستی عملیات شهرک سازی در شهر قدس اشغالی را افزایش داده است. چند روز پیش دادگاه رژیم صهیونیستی حکم به تعطیلی مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی داد.

 

کد خبر 951730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha