تحریف واقعیت زندان جوّ برای بهبود چهره آل خلیفه

موسسه ملی حقوق بشر بحرین مدعی است که پزشکان این کشور ۹۲۵ بازداشت شده بحرینی در زندان جوّ را مورد معاینه قرار دادند، اما بازداشت شدگان بحرینی این خبر را دروغ می دانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، درحالی که گزارش های رسیده از زندان جوّ بیانگر وضعیت وخیم بازداشت شدگان و اهمال کاری عمدی مدیریت این زندان نسبت به آنها است، موسسه ملی حقوق بشر در بحرین در صفحه توئیتری خود ادعا کرد: پزشکان بحرینی 925 بازداشت شده در زندان جوّ را از نهم تا 15 ژوئیه معاینه کردند و داروهایی را برای آنها تجویز کردند. به طوری که 22 نفر از این بازداشت شدگان مبتلا به بیماری دیابت هستند.

 

این موسسه تاکید کرد: 34 نفر از این بازداشت شدگان از مشکل پوستی و حساسیت رنج می بردند که پزشکان بیمارستان السلیمانیه آنها را معاینه کردند.

 

این موسسه مدعی شد که ملاقات مستقیم با بازداشت شدگان و شنیدن مشکلات آنها ادامه خواهد داشت. کمک ها با هماهنگی مستقیم مدیریت این زندان برای تضمین حق بهداشتی همه زندانیان انجام می گیرد.

 

این درحالی است که بازداشت شدگان زندان جوّ و خانواده های آنها هیچ گزارشی درباره صحت این ادعای موسسه ملی حقوق بشر تا زمان انتشار این خبر ارایه نکرده اند.

 

«محمود الجزیری» روزنامه نگار بازداشت شده بحرینی دروغ ها و ادعاهای این موسسه را از طریق پیام صوتی فاش کرده است. به طوری که در آوریل 2020 میلادی به این موسسه و رئیس آن «ماریا خوری» حمله کرده است.

 

الجزیری این موسسه را متهم به تحریف واقعیت و دروغ پراکنی کرده است.

 

مدیریت زندان جوّ به دلیل انتشار پیام صوتی الجزیری درباره ادعاهای دروغین موسسه ملی حقوق بشر به انتقام گیری از این زندانی بحرینی اقدام کرده است و وی را به سلول انفرادی منتقل کرده است.

 

کد خبر 951778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha