۹۰ درصد مردم به تامین ایمنی اماکن در اختیار خود اهمیت نمی دهند

عزیزی با اشاره به این که همه تلاشمان این است که مردم ایمنی را جدی بگیرند، گفت: پیشنهاد تشکیل تیم ویژه ای متشکل از کارشناسان آتش نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و دادگستری برای بازدید فوری از اماکن پرخطر شهر مشهد ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «امیر عزیزی» امروز(2 مرداد) در اولین جلسه کمیته راهبردی تعیین تکلیف اماکن پرخطر و نا ایمن شهر مشهد که با حضور معاون دادستان مرکز خراسان رضوی و نمایندگان 10 نهاد دولتی و غیر دولتی برگزار شد، گفت: ما در سازمان آتش نشانی هر ماه بیش از دو هزار و 500 بازدید ایمنی از بیمارستان ها، ساختمان های بلند مرتبه، مجموعه های اداری، غیردولتی، مسکونی و کارگاه های صنعتی انجام می دهیم.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: متاسفانه ۹۰ درصد آن ها خود را ملزم نمی دانند تا برای تامین ایمنی اماکن دراختیارخود به سازمان آتش نشانی مراجعه کنند؛ این بی توجهی در نهایت منجر به آن می شود که این بناها از سوی سازمان آتش‌نشانی ناایمن و خطرآفرین شناخته شود.

 

وی ادامه داد: همه تلاشمان این است که مردم ایمنی را جدی بگیرند زیرا جدی گرفتن ایمنی، رفاه و آسایش مردم را به همراه خواهد داشت؛ پیشنهاد تشکیل تیم ویژه ای متشکل از کارشناسان آتش نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و دادگستری برای بازدید فوری از اماکن پرخطر شهر مشهد ارائه شده است.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: اگر نصب سیستم های اعلام و اطفا حریق به صورت حداقلی در مرحله اول مورد استفاده قرار گیرد، شاهد کاهش حوادث و آتش سوزی ها در این مکان ها خواهیم بود؛ هم چنین امیدواریم با مساعدت نهادهای مربوطه، به سرعت اماکن پرخطر شهر مشهد به صورت ضربتی شناسایی، بازدید و از لحاظ ایمنی مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

 

کد خبر 952401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha