خبرگزاری شبستان در حوزه‌های مختلف به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده است

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با تاکید بر اینکه خبرگزاری‌های دینی در خط مقدم جبهه رسانه‌ای قرار دارند گفت: خبرگزاری شبستان علاوه بر اینکه در حوزه دین و مذهب فعالیت مثمرثمری دارد، در سایر حوزه‌ها نیز به خوبی نقش‌آفرینی کرده است.

«حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند،با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و فرا رسیدن ایام دهه ولایت در ماه مبارک ذی‌الحجه اظهار کرد: نقش خبرگزاری‌ها و خبرنگاران نقش واقعی در مدیریت جریان‌سازی فرهنگی، دینی، معنوی، اخلاقی و حتی در حوزه امنیتی و اقتصادی و خدمت‌رسانی به مردم است.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه هیچ فردی نمی‌تواند نقش بی‌بدیل قلم خبرنگار، نوع تحلیل و تبیین موضوعاتی که وجود دارد را نادیده بگیرد افزود: گاهی این قلم در مباحث مختلف اعم از امنیتی، امیدآفرینی به جامعه، بالا بردن سطح اعتماد جامعه نسبت به نظام، حاکمیت، انقلاب و مایوس کردن دشمن به کار برده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اگر این قلم، قلم مزدوری باشد این عمل برعکس خواهد بود و با مدیریت آرام سعی می‌کند امید را از جامعه بگیرد، مردم را نسبت به حاکمیت بدبین کند، نقش اسلام را در مدیریت نادیده بگیرد و تخریب و یا ناکارآمد بخواند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور خبرگزاری‌های فرهنگی، دینی و ارزشی را در خط مقدم جبهه رسانه‌ای دانست و تاکید کرد: رسانه‌هایی که در قبال انقلاب، نظام، خون شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی‌ها احساس وظیفه می‌کنند باید بدانند که در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند.

 

وی ادامه داد: همان‌گونه که ما گاهی خط مقدم خود را برای دفاع از نظام اسلامی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و ... برنامه‌ریزی می‌کنیم و با دشمنان می‌جنگیم تا کشورمان در امنیت باشد، یک خبرنگار با بصیرت دینی نیز خط مقدم خود را به مرزهای دشمن انتقال می‌دهد و از همانجا توطئه‌های دشمن را می‌فهمد، رخنه‌ها و شکاف‌هایی که دشمن به‌دنبال ضربه زدن به آن است را می‌بیند و هم آنها را سد می‌کند و هم اینکه دنبال آن است تا در همان میدان بزرگترین ضربه را به دشمن وارد کند.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه خبرنگار با بصیرت نقاط ضعف دشمن را برجسته می‌کند و تلاش دارد تا امید را از دشمن بگیرد و برای به‌هم ریختگی دشمن پاشنه آشیل آنان می‌شود اضافه کرد: در حوزه تقویت بنیه‌های دینی هم همین‌گونه است که خبرنگار دینی می‌تواند بنیه‌های اعتقادی و اخلاقی جامعه و از طرف دیگر فرهنگ دینی و بومی یک شهر، منطقه و حتی کشور را تقویت کند؛ در همین مسئله فرزندآوری که طی سال‌های اخیر مورد تائید و تاکید مقام معظم رهبری است این رسانه‌ها هستند که می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و حرکتی را در جامعه به‌وجود آورند تا ما دچار یک جامعه فرسوده و فرتوت نشویم.

 

وی ابراز کرد: رسانه‌ها باید ببینند در کدام حوزه نیاز است ورود کرد؛ یک خبرنگار بابصیرت در حوزه مباحث اخلاقی، فرهنگی، خدمت‌رسانی، مبارزه با فساد و انقلابی عمل کردن می‌تواند برنامه‌ریزی، مدیریت و فرهنگ‌سازی کند و باید سطح مطالبه‌گری را بالا ببرد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور نقش خبرگزاری‌ها به‌ویژه رسانه‌های مذهبی را انکارناپذیر خواند و اذعان داشت: رسانه‌های مذهبی در جریان خط مقدم جبهه رسانه‌ای قرار دارند و با یک اولویت‌بندی در همه حوزه‌های مختلف می‌توانند سد بزرگی را در مقابل توطئه‌های دشمنان به‌وجود آورند.

 

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی همانند تنگه مرصاد و یا زبرمانند هستند که مراقب هستند به محض ورود دشمن آنها را از بین ببرند.

 

امام جمعه آبادان به نقش رسانه‌های دینی و ارزشی در مقابله با تهاجمات فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین‌گریزی اشاره کرد و گفت: دشمن نقاط قوت نظام را می‌بیند و به آنها حمله می‌کند؛ اگر ما همچنان پس از 41 سال در حال موفقیت هستیم به‌دلیل حوزه دین داری، مجاهدت های 8 سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت مبارزه با داعش در سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهاست. اما آن چیزی که تا کنون باعث شده این نظام سر تسلیم فرود نیاورد و ماندگار شود همین حوزه دین است و دشمن این را مشاهده می کند و می خواهد به آن حمله کند.

 

وی با بیان اینکه ما باید در مقابل تهاجمات دشمنان جبهه اسلام را تقویت کنیم و نقطه قوت آن نیز ایمان، اخلاق، اعتقادات و باورهای مردم است افزود: در این امر رسانه‌های دینی و مذهبی وظیفه دارند تا شبهات را شناسایی، از اهل شبهه بپرسند و آن را تبیین کنند و در فضایی که دشمن به آن حمله می‌کند ورود کرده و جواب آنها را بدهند لذا نباید اجازه داد شبهاتی در ذهن جامعه و جوانان بماند؛ این از آن کارهای بزرگی است که رسانه‌های مذهبی و دینی می‌توانند انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور همچنین به نقش رسانه‌های دینی در معرفی اماکن مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: نه‌تنها رسانه‌ها بلکه صدا و سیما نیز در امر معرفی اماکن مذهبی نقش مهمی دارند؛ گاهی می‌خواهیم مرکزی را معرفی و گاهی نیز می‌خواهیم بگوییم چگونه می‌توان از این مرکز استفاده و ارتباط برقرار کرد؛ لذا رسانه‌ها می‌توانند در معرفی آثار و اماکن دینی و مذهبی نقش موثری را ایفا کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر رسانه مخاطبان خاص خود را دارد و به‌دلیل داشتن این مخاطبان می‌توانند برای آنها برنامه‌های پرمحتوایی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد را ایجاد کنند.

 

امام جمعه آبادان نقش خبرگزاری شبستان در انعکاس اخبار مربوط به حوزه دینی، مذهبی، فرهنگی و مساجد را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: خوشبختانه خبرگزاری شبستان با توجه به اینکه یکی از رسانه‌های ارزشی و دینی است به‌خوبی توانسته در این حوزه عمل و نقش بسزایی را در امر اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار مذهبی سطح شهرستان آبادان ایفا کند.

 

وی یاد آور شد: خبرگزاری شبستان علاوه بر اینکه در حوزه دین و مذهب فعالیت مثمرثمری برای جامعه دارد، در سایر حوزه‌ها نیز اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی، بصیرتی، مخاطب‌شناسی به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده است.

 

کد خبر 953137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha