افزایش ۲ برابری فوتی های ناشی از بیماری کرونا در قزوین

حبیبی گفت: به دلیل افزایش فوتی ‌ها و بیماران مبتلا به کرونا در استان، محدودیت هایی به مدت ۲ هفته اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان اظهار کرد: متأسفانه طولانی شدن بیماری موجب شده تا برخی شهروندان وضعیت را عادی تلقی کرده و نسبت به رعایت پروتکل ‌های بهداشتی بی تفاوت شده و آن را جدی نگیرند که این رویکرد مشکل ساز شده است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین اضافه کرد: متأسفانه تعداد فوتی ‌های ناشی از ویروس کرونا، نسبت به هفته گذشته به طور تقریبی 2 برابر شده و تداوم این روند بسیار نگران کننده است.

 

وی افزود: در صورت بی توجهی شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در مراکز جمعیتی مجبور به اعمال محدودیت‌ های بیشتری خواهیم شد.

 

حبیبی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 270 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌ های استان بستری شده اند و حال 40 نفر از این بیماران حاد است.

 

وی تأکید کرد: از روز شنبه به مدت 2 هفته محدودیت‌ های فعالیت‌ های صنوف مختلف بیشتر شده و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی این وضعیت کنترل خواهد شد تا وارد وضعیت قرمز نشویم.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر استان قزوین در مرز هشدار قرار دارد و از همه شهروندان انتظار داریم ضمن زدن ماسک در هنگام خروج از منزل نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند تا سلامت خود و شهروندان دیگر به خطر نیفتد.

کد خبر 953306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha