میزان بستری بیماران کرونایی در گنبدکاووس 2 برابر کهگیلویه و بویراحمد/ ممنوعیت اقامه نماز عید قربان در مصلی و مساجد

حق شناس گفت: تنها میزان بستری بیماران کرونایی در شهرستان گنبدکاووس دو برابر میزان بیماران بستری استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(یکشنبه 5 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: تعداد بیماران بستری امروز استان گلستان 50 درصد بیماران بستری در اسفند ماه سال 98 است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: کادر درمانی استان گلستان تقریباً پنج ماه است که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند و طبیعی است که فشار مضاعفی بر کادر درمانی وجود دارد.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: این شرایط دلیل نمی شود که تصور کنیم در استان گلستان به ویژه در شرق استان با شرایط عادی رو به رو هستیم.

 

وی بیان کرد: تقریباً نزدیک به 10 روز است که چهار بیمارستان استان گلستان سیر کاهشی پیدا کرده است و نزدیک به 10 بیمارستان در میزان بستری بیماران کرونایی کاهش نداشته است.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: در صورتی که نتوانیم شرایط عید قربان و غدیر را در استان مدیریت کنیم و مراسم های مرسوم که جزو فرهنگ مردم استان است مثل سنوات گذشته برگزار شود قطعاً ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان از بیماران کرونایی بیشتر خواهد شد.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: امروز بیش از 50 درصد آی.سی.یو استان برای بیماران کرونایی استفاده می شود و تأکید ما این است که نماز عید قربان در مصلی ها و مساجد برگزار نمی شود.

 

وی گفت: درخواست ما از مردم این است که دید و بازدیدها را مثل سنوات گذشته در عید قربان انجام ندهند و به فکر سلامت خود و خانواده باشند.

 

استاندار گلستان یادآور شد: میزان بار بستری بیماران در گنبدکاووس به دو برابر بیماران استان هایی مثل زنجان و کهگیلویه و بویراحمد است.

 

 

 

کد خبر 953525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha