صنعت نفت ایران باید عهده‌دار انجام مسئولیت فرهنگی خود در آبادان و خرمشهر باشد

عباسی‌دوانی بر لزوم انجام مسئولیت فرهنگی توسط صنعت نفت در آبادان و خرمشهر تاکید کرد و گفت: با درصدی که از درآمدهای نفتی برای عمران و آبادانی تخصیص می‌یابد، نمی‌توان حق خوزستان به ویژه شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر را ادا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «فریدون عباسیدوانی» ظهر امروز (چهارشنبه 8 مرداد) در حاشیه افتتاح نخستین پمپ و تلمبه هیدرولیک دابل دابلکس رفت و برگشتی مولتی فاز سطح الارضی نفت و گاز اروند 1400 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیار خوشحال و خرسندم که امروز به دعوت مسئولان و نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی توفیقی داشتم تا مجدد به سرزمین و زادگاهم برگردم و از نزدیک با مسائل روز منطقه و همچنین مشکلات آشنا شوم و توانستیم بازدیدی از روند فاز دوم پالایشگاه آبادان داشته باشم.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا با همراهی و هماهنگی مسئولان و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت تلاش‌ها برای تسریع در انجام و اتمام مراحل چهارگانه فاز 2 پالایشگاه آبادان انجام خواهد شد.

 

وی از صنعت نفت ایران خواست عهده‌دار انجام مسئولیت فرهنگی خود در آبادان و خرمشهر شوند و بیان کرد: صنعت نفت باید شرایط خاصی که پس از مهاجرت در دوران دفاع مقدس از این منطقه صورت گرفت و تخریبی که به سبب خروج ساکنان آبادان و خرمشهر به وجود آمده را جبران کند.

 

عباسی تولید نخستین پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی چاه‌های نفت در منطقه آزاد اروند را حاصل تفکر متخصصان ایرانی خواند و اضافه کرد: این پمپ تقویت فشار می‌تواند استخراج نفت در خوزستان را افزایش دهد و به گونه‌ای طراحی شده که تاسیسات آن با آب و هوای منطقه تطبیق دارد و سبب تولید ثروت بیشتری در منطقه خواهد شد.

 

وی پیوست‌های خاص همانند محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی و سلامت مردم را لازمه همراهی هر صنعت دانست و ابراز کرد: در بحث تمدن‌سازی نباید تنها به عمران و آبادی فکر کرد، در مسائل فرهنگی بایستی ورود جدی‌تری داشته باشیم.

 

رئیس کمیسیون انرزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با درصدی که از درآمدهای نفتی برای عمران و آبادانی تخصیص می‌یابد، نمی‌توان حق خوزستان به ویژه شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر را ادا کرد یاد آور شد: مطلوب است بودجه بیشتری در این خصوص به خوزستان اختصاص یابد و وزارت نفت باید درصدی از فروش نفت در داخل کشور را که شامل فرآورده‌های نفتی مانند بنزین و گازوییل است با روش معقولانه‌ای به عمران، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی منطقه‌ای اختصاص دهد.

 

کد خبر 954954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha