شکل گیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از الهامات الهی است

حجت الاسلام نوری گفت: شکل گیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اول انقلاب، یکی از الهامات الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «روح الله نوری» (۹ مرداد) در گفتگو با رسانه های گروهی به مناسبت 12 مرداد، چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به شعائر و مناسبت ها اظهار کرد: قرآن بر ذکر و یادآوری ایام الله و تعظیم شعائر تاکید دارد چراکه ما انسانیم و شاخصه عالم انسانی رشد است، رشد فردی و رشد اجتماعی، یکی از نشانه ها و علائم رشد انسانها این است که نسبت به وقایع و اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نباشند بلکه کاملا حساس باشند. از طرف دیگر خصیصه دیگر انسان نسیان و فراموشی است که می تواند مانع رشد شود. لذا توجه به زمان های خاص و بزرگداشت و یادآوری وقایع مهم و به تعبیر قرآن، تعظیم شعائر و ایام الله نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی انسان دارد .

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: به دلیل اینکه ذکر و یادآوری یکی از لوازم رشد فرد و جامعه است در تمامی مکاتب، روزهایی را بزرگ می شمارند تا دچار افول نشوند در دین اسلام و قرآن نیز به این جنبه اهمیت بسیاری داده شده است به عنوان مثال همیشه زمان عبادت و همیشه زمان توجه به قرآن و ولایت است اما برای تذکر و بزرگ داشتن، ایام خاصی مشخص شده‌اند مانند ماه مبارک رمضان بهار قرآن یا واقعه غدیر؛ در خصوص انقلاب اسلامی نیز به همین شکل است. اگر انقلاب بزرگ و توحیدی در راستای حرکت انبیاء شکل بگیرد این انقلاب  برای تداوم، تعالی، صعود و رشد نیاز به احیای مناسبت ها دارد و احیا و بزرگداشت مناسبت ها نیازمند تشکل و نهادی است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش اینچنینی داشته است.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه یکی از الهامات الهی است که شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی در اول انقلاب شکل می گیرد، ادامه داد: شورایی که نهادی ولایی است و تعیین مسئولیت آن با رهبر معظم انقلاب اسلامی است و تا کنون نیز در بزرگداشت مناسبت ها کارنامه خوبی داشته و مردم نیز حضور پررنگی در صحنه داشته اند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گفت: یکی ازاتفاقات تلخی که در سال گذشته رخ داد شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی بود که عمق حادثه و جریان خیلی زیاد بود به حدی که هنوز ماندگار است. آن زمان یکی از لحظه های حساس و مهم بود. مسأله ای که باعث حزن و اندوه بسیار مردم و نیز خشم و انزجار از اقدام تروریستی آمریکا شده بود و مردم به دنبال انتقام سخت بودند و ضرورت داشت برنامه ای منسجمی برگزار شود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فوریت تصمیم گیری نمود و مراسمات بسیار باشکوهی برگزار شد.

 

وی در پایان تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زمانی می تواند موفق باشد که صرفاً کار ستادی و هماهنگی را انجام دهد نه متولی برنامه ها باشد و این مردم هستند که باید میدان‌دار اصلی باشند که اگر مردم از میدان صحنه گردانی خارج شوند سطح مراسمات به شدت تنزل پیدا خواهد کرد. 

 

حجت الاسلام نوری افزود: یکی از فلسفه های وجودی شورا این است که خواست مردم را به وحدت و ظهور برساند و ضرورت دارد در دوران بلوغ چهل سالگی انقلاب، حضور همیشگی مردم و میدان داری آنها متناسب با گام دوم انقلاب و حضور جوانان در تصمیم گیری و اجرای برنامه ها برجسته شود تا مستکبران احساس نکنند که این حضور کمرنگ شده است.

کد خبر 955141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha