رشد بیش از ۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم در گلستان/ آغاز حفاری و اکتشاف نفت در استان

حق شناس گفت: خرید تضمینی گندم در استان گلستان بیش از 40 درصد رشد داشت این در حالی است که میانگین رشد خرید تضمینی گندم در کشور هشت درصد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز(شنبه 11 مرداد) در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: میزان بار بستری بیماران با علائم کرونا در استان از 900 نفر در پیک دوم کرونا به 500 نفر رسیده است.


استاندار گلستان ادامه داد: در پیک دوم روزانه نزدیک به 2 هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشتیم که این عدد به یک هزار نفر رسیده و این را مرهون زحمات و تلاش کادر درمانی هستیم.


حق شناس به پروژه های هفته دولت اشاره کرد و گفت: سال 97 تورم کشور 31 درصد بود و این میزان در سال 98 به 41 درصد رسید و در سال 99 تورم ما به 26 درصد رسیده و امیدواریم تا پایان سال این تورم شیب نزولی پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه پروژه های هفته دولت در استان در سالجاری بیش از سال گذشته خواهد بود، افزود: با وجود تحریم ها و شرایط کرونا اقتصاد ایران دچار فروپاشی نشده است.

 

استاندار گلستان به بسته شدن مرزها و محدود شدن صادرات و واردات اشاره کرد و افزود: در یک ماهه گذشته صادرات از طریق ریل از سر گرفته شد و امیدواریم بتوانیم تجارت را از طریق ریل توسعه دهیم.

 

حق شناس بیان کرد: نمی توانیم منکر آسیب اقتصادی کرونا شویم و تاکید داریم که هر کسی که می تواند به طرح مواسات و همدلی بپیوندد و به اقشار آسیب دیده کمک کند.

 

وی افزود: در بخش کشاورزی توانستیم 300 هزار تن بیشتر گندم خریداری کنیم و خرید تضمینی گندم در استان بیش از 40 درصد رشد داشت و این در حالی بود که در کشور میانگین رشد خرید تضمینی گندم هشت درصد بود.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: کشاورزان ما در تابستان 10 هزار میلیارد تومان از محل خرید تضمینی محصولات کشاورزی مطالبات خود را دریافت کردند.

 

حق شناس به استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان گلستان تاکید کرد و افزود: باید همه دست به دست هم بدهیم و به توسعه استان کمک کنیم و برای این منظور باید از خام فروشی استان جلوگیری شود و همچنین منطقه آزاد استان پیگیری شود.

 

وی به راه اندازی افزایش ظرفیت نیروگاه علی آبادکتول تاکید کرد و گفت: نیروگاه علی آباد کتول درصدد است که سه واحد 160 مگاوات با سیل ترکیبی راه اندازی کند که این مهم راندمان تولید برق را از 50 درصد به 70 درصد خواهد رساند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه ساخت سد نرماب با همت قرارگاه خاتم در استان پیگیری می شود، افزود: با تزریق اعتبار در تلاش هستیم که مخزن این پروژه امسال به بهره برداری برسد.

 

حق شناس بیان کرد: پس از سالها مطالعه و تحقیق امیدواریم نخستین اکتشاف نفت در استان گلستان رقم بخورد و براساس مطالعات انجام شده با وزارت نفت کار آغاز شده است و امیدواریم حفاری نخست به نفت برسد.

 

وی افزود: استخراج نفت در استان باعث می شود که صنعت پلایشگاه نفت در استان راه اندازی شود. 

 

استاندار گلستان تصریح کرد: بنا شد 900 میلیارد تومان برای احیای خلیج گرگان به استان گلستان اختصاص یابد و همچنین در هفته دولت امیدواریم ترمینال فرودگاه گرگان به بهره برداری برسد.

 

حق شناس بیان کرد: راه آهن اینچه برون و اتصال آن به گنبدکاووس و به دنبال آن شاهرود در هزینه های تمام شده مواد اولیه تاثیرگذار خواهد بود.

 

کد خبر 955760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha