«۹ دی» نقطه عطف فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

آیینه دار با بیان اینکه نقطه عطف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۹ دی سال ۸۸ است، گفت: در این روز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانست تمامی مردم و دستگاه ها و دولت را در تحقق یک حرکت خودجوش مردمی، در کمترین زمان ممکن هماهنگ کند.

«علیرضا آیینه دار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با هدف هماهنگی و انسجام جهت فعالیت های تبلیغی بین دستگاه ها و مراکز تبلیغی به وجود آمده است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هدف متعالی و بلند مدت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تبیین و عملی شدن آرمان های انقلاب اسلامی است، افزود: جهت انسجام و همچنین ختم کلام در تمامی تصمیم گیری های تبلیغی که عموما جنبه فیزیکی و حضور عموم دارد وجود چنین شورایی ضروریی است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید رویکرد خود را گسترده تر کند، ادامه داد: این شورا صرفا از رویکرد هماهنگی در مقاطع خاص به رویکرد تعامل بیشتر و همه جانبه برای تمامی لحظات و زمان ها بین دستگاه های مختلف بپردازد در این صورت می تواند از مقطعی بودن مراسمات جلوگیری کرده و جنبه های مختلف آرمان های انقلاب را با ظرفیت هماهنگی که دارد پیگیری کند و در به ثمر رسیدن آن موثر واقع شود.

 

آیینه دار بیان کرد: شاید سخت باشد در مورد دستاوردهای شورای هماهنگی صحبت شود چون وقتی دستاوردهای یک شورا صحبت می شود قطعا باید نقش تک تک دستگاه های اجرایی عضو شورا را نیز بررسی کنیم چون در تصمیم گیری ها به هر دستگاه وظایفی محول می شود و باید دید چقدر به این وظایف اهمیت داده شده است.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر بخواهیم خیلی کلی صحبت کنیم باید ببینیم از اول انقلاب تا امروز چقدر انسجام در فعالیت های تبلیغی بین دستگاه ها ایجاد شده تا حد اعلا که حتی نیاز به شورا نباشد این هماهنگی به صورت خودکار انجام شود و اگر به این حد رسیده ایم که این هماهنگی به صورت خودکار انجام شود این یعنی شورا در هماهنگی با دل و جان دستگاه ها آمیخته شده و تعامل خودجوش رخ می دهد اما اگر همچنان باز هم نیاز به شورا برای هماهنگی ها و تعاملات و رفع موانع ها وجود دارد این یعنی شورا در آن هدف متعالی که یکی شدن دستگاه ها برای یک فعالیت بزرگ تبلیغی است نیاز به تلاش بیشتری دارد چون شورا باید عملا در یک هدف بزرگ آن چنان انسجامی ایجاد کند که دستگاه ها همگی یکی شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه به نظر بنده نقطه عطف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در ۹ دی سال 88 می دانم، افزود: در این زمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانست تمامی مردم و دستگاه ها و دولت را در تحقق یک حرکت خودجوش مردمی در کمترین زمان ممکن هماهنگ کند.

 

آیینه دار با توجه به اینکه اگر پایه های نظام را مردم و سپس مسئولان ببینیم این شورا می تواند با تصمیمات اساسی خود این 2پایه را با برنامه های خاص و خلاقیت های موثر به یکدیگر نزدیک کند، گفت: هر چقدر ملت و مسئولان به هم نزدیک تر شوند تحکیم وحدت بهتر رخ می دهد البته این به این معنا نیست که مسئولان از مردم جدا هستند نه همین مسئولین هم برخاسته از رای مردم چه مستقیم چه غیر مستقیم هستند بلکه منظور از نزدیکی مردم و مسئولان؛ رفع موانع برای درک متقابل و حمایت همه جانبه از هردو طرف هست که من فکر می کنم در این مورد مردم خیلی موفق عمل کرده اند.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه ویژگی خاص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ارتباط رسمی با تمامی دستگاه های تبلیغی است، افزود: امروز رسانه در خط مقدم جنگ قرار دارد و بزرگترین جنگ هم جنگ نرم است و حتی در جنگ سخت هم ابن رسانه است که اراده ها را مدیریت می کند و تجربه رسانه در جنگ سخت سوریه خود حاکی این اهمیت است و تمام دستگاه های تبلیغی به عنوان یک رسانه ای عمل می کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: امروز شورای هماهنگی در واقع هماهنگی جبهه ای را برعهده دارد که اگر این جبهه را صرفا چند مراسم عمومی ببینند قطعا از دیگر بخش هایی که دشمن حمله می کند غافل خواهد ماند و اگر گستردگی هجوم دشمن را بیشتر درک کند قطعا از این ویژگی خاص بودنش در این برهه از زمان که همان حضورش در خط مقدم جنگ امروز است بهتر استفاده خواهد کرد.

 

آیینه دار با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید آسیب شناسی را در زمینه های مختلف انجام دهد، گفت: با توجه به اینکه همیشه جوانان هستند که نمادهای کشور را تقویت می کنند امروزه ما باید مراسم های مختلف در عین حفظ هویت و آرمان های انقلاب در راستای تفکرات دهه شصتی ها و هفتادی ها و هشتادی ها برگزار کنیم.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در ادامه تاکید کرد: امروزه خلاقیت در هر مراسمی و در برگزاری آن می تواند بهترین و موثر ترین موارد باشد تا از شکاف احتمالی بین نسل جدید با آرمان های انقلاب جلوگیری کند.

 

وی در پایان اظهار داشت: قطعا سبک و قالب مراسماتی که در دهه شصت برگزار می شد با قالبی که امروزه باید برگزار شود خیلی تفاوت دارد و اگر مسئولان شورای هماهنگی تعاملاتشان را با نسل جدید انقلاب در نظرخواهی بیشتر کنند بهتر می توانند تصمیمات اساسی برای این مورد بگیرند.

 

 

کد خبر 956039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha