خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه شاخصه مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت الاسلام مدبر گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با مرور انقلاب اسلامی وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده اند.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در زمانی که سردمداران کفر جهانی وعده پایان انقلاب را قبل از رسیدن به 40 سالگی اش داده بودند، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر کردند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به ویژگی های این بیانیه افزود: ایشان در این بیانیه با مرور انقلاب اسلامی وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب باید در چارچوب نظریه «نظام انقلابی» و با تلاش و مجاهدت جوانان ایرانی اسلامی به سوی تحقق آرمان ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی برداشته شود، بیان کرد: این بیانیه در عین انقلابی بودن، بسیار عالمانه و منصفانه نگاشته شده و ضمن دفاع منطقی از راه پیومده شده، کاستی ها و فاصله طولانی تا بایسته ها و آمادگی برای تصحیح خطاها در آن پذیرفته شده است.

 

حجت الاسلام مدبر خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب پس از نگارش و انتشار این بیانیه به فقیه عالی مقدار آیت الله «مهدی شب زنده دار جهرمی» چنین فرمودند: «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم؛ من بنای بر این ندارم که اگر جیزی نوشتم و یا مطلبی را که می گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار و مطالعه کنند؛ ولی راجع به این بیانیه می گویم این کار را بکنید».

 

وی به ضرورت به کار گیری توصیه های بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: این بیانیه نقشه راه کشور را برای آینده کشور ترسیم کرده و جا دارد مسئولان، مردم و دلسوزان انقلاب و نظامی اسلامی با بهره گرفتن از آن، در تحقق این بیانیه تلاش داشته باشند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه بند به بند این بیانیه مبنای روایی و قرآنی دارد، تاکید کرد: مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب که بسیار موشکافانه و دقیق تهیه و تدوین شده را به مردم به ویژه جوانان توصیه و تاکید می کنیم.

کد خبر 956065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha