۳۶ بقعه استان مرکزی میزبان برنامه های دهه ولایت

حجت الاسلام واحدی گفت: ۳۶ بقعه استان مرکزی برنامه های دهه ولایت را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام « عبدالله واحدی» ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت از برگزاری ۷۴ برنامه همزمان با دهه ولایت در استان مرکزی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه ها با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: بخشی از این برنامه‌ها از عید سعید قربان آغاز و در حال اجرا هستند و بخشی دیگر نیز به مناسبت عید سعید غدیر برگزار خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه دعای عرفه امام حسین(ع) همزمان با روز عرفه در ۱۷ بقعه با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی برگزار شد، افزود:  اقامه نماز عید قربان در ۶ بقعه و جشن میلاد امام هادی (ع) در ۱۸ بقعه از دیگر برنامه های این ایام بود.

 

حرکت کاروان های شادی در سطح شهرها همزمان با دهه امامت و ولایت

 

این مقام مسئول همچنین از حرکت کاروان های شادی در سطح شهرها همزمان با دهه ولایت خبر داد و گفت: 9 کاروان شادی همزمان با عید غدیر در شهرهای استان مرکزی به حرکت در می‌آید.

 

حجت الاسلام واحدی برپایی مراسم سخنرانی با حضور سخنرانان برجسته در بقاع متبرکه و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت را از دیگر برنامه های این ایام دانست و گفت: این برنامه ها در شب و روز عید غدیر در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تجلیل از ۳۹ خادم سادات، برگزاری مراسم عید قربان در ۱۱ بقعه، برگزاری ۷۴ مراسم در دهه ولایت، تهیه ۴۰۰۰ بسته جهت روحانیون و سادات و نیازمندان به ارزش تقریبی هر بسته ۲۵۰ هزار تومان، توزیع ۷۰۰۰ غذای گرم، قربانی یک گوساله و ۶ گوسفند و ۱۵۰ مرغ برای ۹۲۰ نفر را از دیگر برنامه های این ایام دانست و باین کرد: تهیه ۱۲ سری جهیزیه برای سادات و آزادی زندانیان نیز از دیگر برنامه‌ها این دهه بوده است.

 

وی با بیان اینکه هر ساله در این دهه برنامه های گسترده ای در بقاع متبرکه و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می شد، افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت عزیزان این برنامه ها به صورت محدود و با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

کد خبر 957005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha