مرکز نوآوری ورامین با حضور معاون رئیس جمهوری افتتاح می‌شود

با حضور معاون رئیس جمهوری مرکز نوآوری ورامین روز دوشنبه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز نوآوری، با هدف جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌ افراد در جامعه  ایجاد می‌شوند تا محصولی را بر مبنای دانش و پژوهش تولید و به بازار عرضه کنند.


وی افزود: این مراکز، با تأمین بودجه فعالیت خود از شرکت‌هایی که به آن‌ها وابسته‌اند و یا شرکت‌هایی که طرح‌ها را به آن‌ها می‌فروشند به حیات خود ادامه می‌دهند.

 

کاغذلو ادامه داد: مرکز نوآوری شهرستان ورامین با حمایت‌های مادی و معنوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و همکاری نزدیک مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در محلی که از سوی این مرکز تحقیقاتی در نظر گرفته شده راه‌اندازی شده است.


وی تصریح کرد: این مراکز به عنوان شتاب‌دهنده از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها حمایت کرده و با پشتیبانی چندماهه از ایده‌های خلاق، آن‌ها را تا نهایی شدن و عرضه به بازار همراهی می‌کنند که با راه‌اندازی این مرکز در شهرستان ورامین، فصل جدیدی از پیشرفت و توسعه به ویژه در حوزه اشتغال جوانان تحصیلکرده آغاز می‌شود.



وی تصریح کرد: این مرکز علمی در سوله‌ای به مساحت 700 متر مربع و با اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون ریالی اختصاص یافته از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد شده و در آن 20 تیم در وضعیت‌های مختلف ساماندهی می‌شوند.


وی با اشاره به این که زمینه فعالیت این مرکز صنایع خلاق و کشاورزی است افزود: با توجه به این که شهرستان ورامین قطب تولید محصولات کشاورزی و دامپروزی است، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز در زمینه تصفیه آب، گلخانه هوشمند، برنامه جیره نویسی،تولید بازی، فروش محصولات شهرستان، خوراک دام است.


فرماندار ورامین اظهار کرد: این مرکز روز دوشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 958668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha