اهدای جایزه به حافظان آیات موضوعی قرآن کریم به مناسبت عید غدیر در مسجد «نور» شیراز

رضازاده گفت: در مراسمی که به مناسبت عید غدیر در مسجد «نور شیراز» برگزار شد به ۱۴ نفر از حافظان آیات موضوعی قرآن کریم که بین ۲۰ تا ۳۰ آیه و پنج آیه غدیر حفظ کرده بودند، جوایزی اهدا شد.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده»، با اشاره به برگزاری مراسمی در مسجد و آرامگاه «نور» شیراز به مناسبت عید سعید غدیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: به مناسبت روز عید غدیر مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام «معز الدین حسینی الهاشمی»، مداحی  حاج «کاظم محمدی»، شعر خوانی «سید اکبر زارع مویدی» و با حضور حجت الاسلام «همتی» از موسسه «بیت الاحزان» در مسجد «نور» شیراز برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: با برگزاری امتحان شفاهی، به 14 نفر از حافظان آیات موضوعی قرآن کریم که بین 20 تا 30 آیه و پنج آیه غدیر نیز حفظ کرده بودند، جوایزی تقدیم شد.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد: در این مراسم، شعری که توسط «سید اکبر زارع مویدی» در وصف مداح و پیر غلام اهل بیت (ع)، حاج «کاظم محمدی» سروده شده بود در قاب خاتم توسط تولیت مسجد «نور» به وی اهدا شد.

رضا زاده با تاکید بر برگزاری این برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی عنوان کرد: مراسم عید غدیر با اهدای ماسک، فاصله گذاری فرش های مسجد و اسپری الکل کردن افراد هنگام ورود به مسجد انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین 50 جلد کتاب تمثیلات آیت الله «حائری» و جزوه غدیر به مداحان و قرآن آموزان تقدیم شد و 20 گواهینامه پایان دوره مداحی که در موسسه «صبح فاطر» واقع در مسجد «نور»، طی یک سال برگزار شده بود توسط حاج «کاظم محمدی»، مسئول کانون مداحان استان به مداحان اهدا شد.

 

رضا زاده اعلام کرد: در این مراسم، 700 ظرف غذای نذری به مناسبت عید غدیر در مسجد طبخ شد که میان مدعوین و مناطق محروم شیراز توزیع شد.

وی با اشاره به حقانیت امام علی (ع) و جایگاه عید غدیر گفت: در آیه اول سوره «معارج» که آمده است «سال سائل بعذاب واقع للکافرین لیس له دافع»، گویای عذابی است که بر کافران نازل شد و هیچ کسی نتوانست آن را دفع کند.

رضا زاده ادامه داد: پس از واقعه غدیر، «نعمان بن حارث» نزد پیامبر (ص) آمد و گفت: «آیا علی را جانشین خود منصوب کردی و گفتی هر که من مولای اوهستم، علی مولای اوست و آیا این سخنی از ناحیه خودت  است یا از سوی خدا؟»

وی تصریح کرد: پیامبر (ص» نیز فرمود: «قسم به خدایی که جز او معبودی نیست این از ناحیه خداست» و نعمان روی برگرداند در حالی که می گفت: «خداوندا اگر این سخن حقی است از ناحیه تو، سنگی از آسمان بر من ببار، اینجا بود که سنگی از آسمان بر سرش فرود آمد و او را کشت واین آیه سوره «معارج» نازل شد.

کد خبر 958682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha