ضرورت اتخاذ تدابیر هوشمندانه برای برقراری تعادل بین عزاداری و سلامت جامعه

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت اتخاذ تدابیر هوشمندانه برای برقراری تعادل بین فرائض و مراسم مذهبی با حفظ سلامت جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «اسماعیل بایبوردی» در گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل گفت: مکتب ما مرهون خدمات همه ائمه اطهار (س) و پیامبران بویژه رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: پیامبر رحمت للعالمین مبعوث شد تا شرافت انسانی و اخلاقی را تمام کند و اگر ما پیروان پیامبر خاتم و ائمه(ع) نسبت به امور رحمت پیشه گی کنیم می توانیم مسائل را به راحتی پیش ببریم.

 

بایبوردی، نقش هیئات مذهبی را در ایجاد تحرک دینی و مذهبی مهم و حیاتی خواند و گفت: شیعه با نگاه سرخ به مقوله شهادت و نگاه سبز به مقوله امامت هیچ گاه زیر بار ظلم و زور نمی رود و انتقال این مفاهیم علوی و عاشورایی به شکل هوشمندانه به نسل جدید می تواند آینده دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی مطلوب‌ تری را برای کشور رقم بزند.

 

وی بر حمایت حداکثری و دخالت حداقلی دولت در برنامه ها و فعالیت های هیئات مذهبی تاکید کرد و افزود: همه فعالیت های خادمان مذهبی شهرستان آران و بیدگل در راستای تثبیت دین و اعتقادات است به همین دلیل آسیب های عزاداری در این شهرستان بسیار محدود است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه به شرایط خاص کرونایی محرم امسال اشاره کرد و گفت: امسال وضعیت خاصی در کل ایران داریم و در شرایطی به استقبال محرم میرویم که درگیر ویروس کرونا در جامعه هستیم که بسیار پیچیده است و شرایط متفاوتی را رقم زده و اگر از آن غافل شویم وضعیت جبران ناپذیری را برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

 

بایبوردی تصریح کرد: نخستین اولویت دولت در وضعیت فعلی، سلامت مردم است لذا برقراری تعادل بین برگزاری مراسم و فرائض مذهبی با حفظ سلامت و امنیت جان شهروندان نیازمند اتخاذ تدابیر هوشمندانه ‌ای است.

 

وی بر ضرورت انعکاس عزاداری‌ها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد معنوی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری و از هر طرف حداقل دو متر و تجمعات حداقلی امکان پذیر است.

 

رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان آران و بیدگل افزود: کاهش ساعات برگزاری مراسم عزاداری و برگزاری مراسم حداکثر به مدت دو ساعت، استفاده از زنجیر شخصی، ممنوعیت جابجایی هیات ‌‌ها و دسته ‌روی هیئات در شهرستان آران و بیدگل، ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و ممنوعیت برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات از جمله مواردی است که هیئات مذهبی باید به آن توجه داشته باشند.

 

بایبوردی بر ضرورت ترویج و تقویت کمپین نذر ماسک و نذر ارزاق به جای طبخ و توزیع غذا در شرایط جدید کرونایی محرم امسال تاکید کرد و خواستار ابتکارات جدید هیئات مذهبی در پذیرایی از عزاداران به منظور نمایش جلوه‌ های تعاون، دینداری و مسئولیت اجتماعی شد.

 

گردهمایی توجیهی هیئات مذهبی ویژه عزاداری محرم و صفر به همت اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی و با همکاری ستاد نماز جمعه، فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد./

کد خبر 960158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha