​جایگزینی مواسات و کمک مؤمنانه به جای اطعام محرم

​حجت الاسلام ولی نژاد گفت: مواسات و کمک مؤمنانه به جای اطعام محرم در هیئت ها و مساجد جایگزین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: باید پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در ماه محرم رعایت شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه برگزاری مراسم در فضای بسته و مسقف در حد یک منبر کوتاه و یک روضه کوتا مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: آن دسته از هیئت ها و مساجد که بنا دارند عزاداری را پس از این روضه و منبر کوتاه ادامه دهند باید در فضای باز این مراسم را برگزار کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به رعایت فاصله اجتماعی در برگزاری مراسم اشاره کرد و افزود: همه افرادی که به هیئت و مساجد مراجعه می کنند باید از ماسک استفاده کنند.

 

وی افزود: امسال بحث اطعام و سفره اندازی را در عزاداری، هیئت ها و مساجد نداریم و اگر پخت غذا اتفاق می افتد باید به صورت بیرون بر باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: هیئت های عزاداری یا غذای طبخ شده را در مناطق کم برخوردار توزیع کنند و یا آنکه غذای پیش بینی شده را به صورت خام بسته بندی کرده و به خانواده های نیازمند در مناطق اهدا کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به جایگزینی مواسات و کمک مؤمنانه به جای اطعام محرم تأکید کرد و افزود: مردم می توانند شهر و محیط را برای ایام محرم سیاه پوش کنند و در این ایام با توجه به شرایط جامعه نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

کد خبر 960215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha