خانواده، تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی در تشکیل هویت انسانی است

حجت‎‌‌الاسلام ابراهیم مولازاده با اشاره به جایگاه ارزشمند خانواده گفت: خانواده، تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی در تشکیل هویت انسانی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام ابراهیم مولازاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با تبریک 25 ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان در مورد شان و منزلت خانواده بیان کرد: خانواده، جایگاهی رفیع در نظام تربیتی و شخصیت بخشی به انسان داشته و محیطی سرنوشت‌ساز است و می‌توان از آن به عنوان تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی در تشکیل هویت انسانی و فرهنگی نام برد.

 

وی افزود: رفتارهای اعضا خانواده در اجتماع، بازتاب و انعکاس نوع تربیت و حساسیت والدین به روابط اجتماعی و نحوه تعامل آنان با دیگران است.

 

وی با اشاره به علت نامگذاری امروز به نام روز خانواده یادآور شد: علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است به طوریکه سوره هل اتی در روز ۲۵ ذیحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه عنوان کرد: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شودو پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن شفارش فراوان شده است.

 

حجت‌الاسلام مولازاده عنوان کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.

 

وی اضافه کرد: بی شک با انجام فرامین دینی اسلام در مورد خانواده و درنظر گرفتن آنها می‌توان تا حد زیادی زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی را برای خویش فراهم سازیم.

 

کد خبر 960651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha