برنامه‌های محرم بر اساس رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی اجرا می‌شوند

جهانگیری با بیان اینکه شرایط خاص کنونی نیازمند تدابیر ویژه در ایام محرم با هدف حفظ سلامت مردم است گفت: برنامه‌های ایام محرم بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و دستوالعمل‌های ابلاغی اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «پیمان جهانگیری» در نشست تعالی راهبران گام دوم، شبکه تشکل‌های دینی، با بیان اینکه شرایط خاص کنونی نیازمند تدابیر ویژه در ایام محرم با هدف حفظ سلامت مردم است اظهار کرد: برنامه‌های ایام محرم بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و دستوالعمل‌های ابلاغی اجرا می‌شوند.

 

فرماندار اندیمشک با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص وضعیت کنونی افزود: تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم و همه دستورالعمل‌ها با دقت اجرا می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است اذعان داشت: حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دقیق اصول بهداشتی سرلوحه برنامه‌های ایام محرم است.

 

جهانگیری تصریح کرد: مردم شهرستان اندیمشک در شرایط شیوع ویروس کرونا به شایستگی با ستاد مقابله با این بیماری همکاری داشته‌اند که لازم است در ایام محرم نیز این مشارکت و همدلی به حداکثر برسد.

 

وی اعتقاد مردم اندیمشک به اهل بیت (ع) را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: در ایام محرم شور حسینی با حفظ اصول بهداشتی و دستورالعمل‌ها در همه شهرستان اندیمشک ملموس می‌شود.

 

فرماندار اندیمشک با اشاره به اینکه استفاده از ماسک الزامی است و برای توزیع تعدادی ماسک رایگان بین هیئت‌ها تلاش می‌شود بیان کرد: شهروندان باید در ایام محرم برای حفظ سلامت خود و دیگران، پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

وی بر لزوم همدلی و هوشیاری مردم برای ایام محرم تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه عادی دانستن شرایط سبب بازگشت شرایط بحرانی و وضعیت قرمز می‌شود، نباید فکر کنیم کرونا تمام شده است.

 

جهانگیری مشارکت هرچه بیشتر مردم و استفاده از ماسک را از اقدامات ضروری جهت کاهش انتشار ویروس کرونا برشمرد و اضافه کرد: تمهیدات برای ایام محرم متناسب با دستورالعمل‌های ابلاغی مهیا است و دستگاه‌های اجرایی باید به طور جدی پای کار باشند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگی برای همه زمان‌ها است و مردم شهرستان اندیمشک همواره در همه دوره‌ها عشق خود را به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) نشان داده‌اند مطرح کرد: شور حسینی در جامعه اسلامی هیچگاه کمرنگ نمی‌شود و عشق به اهل بیت (ع) در قلوب ملت ایران اسلامی همواره زنده است.

 

«حجت‌الاسلام سعید علیپور» نیز با اشاره به تلاش مضاعف هیئات مذهبی و ذاکرین حسینی در ماه‌های محرم و صفر ابراز کرد: به واسطه خدمات دلباختگان سید و سالار شهیدان در شهرستان اندیمشک، این شهرستان به شهر خادمان زوارالحسین(ع) معروف شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالان فرهنگی و مذهبی ضمن رعایت مسائل بهداشتی، تابع دستورات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بوده اند و به اقدامات ارزشمندی از جمله ضدعفونی و گندزدایی معابر، محلات و اماکن، خرید برای سالمندان و افرادی که توانایی خروج از منزل را ندارد و اجرای رزمایش کمک مومنانه در ماه رمضان و اعیاد دهه ولایت پرداخته‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم با شرایطی جدید و متفاوت نسبت به سال گذشته و انجام اقداماتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استقرار در اماکن غیر مسقف مانند خیابان‌ها، مدارس، پارک‌ها و چمن‌های مصنوعی و ضدعفونی کردن آن اماکن، مراسمات ماه محرم و صفر را برگزار کنیم.

 

همچنین در پایان این نشست «امیر عباس شهبازی» فرمانده انتظامی اندیمشک از آمادگی نیروی انتظامی جهت خدمات دهی به هیئات مذهبی در ایام محرم خبر داد.

 

کد خبر 961186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha