رشد وصول ۱۵ درصدی مالیات در گلستان

​هزارجریبی گفت: در طول چهار ماه گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان توانستیم مالیات در گلستان وصول کنیم که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اصغر هزارجریبی» شامگاه (دوشنبه 27 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چند سالی است که اظهار نامه مالیاتی به صورت کاملا الکترونیکی تسلیم می شود و حتی صدور گواهی برای استفاده از جواز کسب از سال گذشته کاملا الکترونیکی انجام می شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: ابلاغ های مالیاتی نیز به صورت الکترونیک به مودیان مالیاتی صادر می شود و به این منظور مودیان باید درخواست ابلاغ الکترونیک را در سیستم مالیاتی ارائه کنند.

 

هزارجریبی بیان کرد: مودیان با رمز عبوری که در اختیار دارند حتی از منزل می توانند نسبت به اظهار نامه مالیاتی اقدام کنند و حتی می توانند مالیات را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند ولی با این وجود همکاران ما به صورت حضوری نیز به مودیان ارائه خدمات می دهند.

 

وی گفت: تمام اصناف در استان مشمول مالیات هستند و تنها قشر کارمند و کشاورز نیاز به اظهارنامه مالیاتی ندارند و با توجه به کرونا برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی سال 98 تا شهریور زمان در نظر گرفتند.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمد دستورالعمل ماده 100 ابلاغ شده است و این اطلاعیه از طریق اصناف در اختیار مشاغل قرار گرفته است و بر اساس آن آن دسته از مشاغل  در سال گذشته درآمدهای آنها کمتر از 990 میلیون تومان و مالیات آنها کمتر از دو میلیون و 500 هزار تومان اظهار شده باشد مالیات آنها افزوده نشده است.

 

هزارجریبی بابیان اینکه اکثر مشاغل در استان در این دسته قرار دارند، متذکر شد: سال گذشته با وجود سیل 100 درصد درآمد با وجود 29 درصد رشد محقق شد.

 

وی بیان کرد: پولی که از طریق مالیات استان گلستان وارد خزانه می شود چند برابر آن به استان بر می گردد.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان بیان کرد: 820 میلیارد تومان تکلیف بودجه ای برای استان گلستان در نظر گرفته شده است که از این میزان نزدیک به 700 میلیارد تومان از طریق مالیات  محقق خواهد شد و در طول چهار ماه گذشته 200 میلیارد تومان توانستیم مالیات در استان وصول کنیم که نسبت به سال گذشته  15 درصد رشد داشته است.

 

کد خبر 961583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha