لزوم توجه هیئات مذهبی به دستورالعمل های بهداشتی در ماه محرم

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه مردم و هیئات مذهبی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: امسال هم باید جوانان مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) را طبق دستورالعمل های بهداشتی باشکوه برگزار کنند.

حجت الاسلام «محمدرضا بابایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: امسال شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت هایی شده است اما نباید اصل قضیه یعنی عزاداری امام حسین (علیه السلام) را منحل کنیم بلکه باید هیئات مذهبی با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا به عزاداری بپردازند.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه هیئات مذهبی از برگزاری مراسم در اماکن بسته خودداری کنند، افزود: هیئات مذهبی باید حفظ سلامت مردم را در نظر داشته باشند و با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانع شیوع این ویروس منحوس بین عزاداران حسینی شوند.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر مردم و هیئات مذهبی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند قطعا بهترین مراسم عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) همچون قبل برگزار می شود؛ به هیئات مذهبی پیشنهاد می کنیم که نذورات و غذای گرم را بین نیازمندان محله توزیع کنند.

 

حجت الاسلام بابایی با تاکید بر اینکه اصل عزاداری امام حسین (علیه السلام) تعطیل شدنی نیست، ادامه داد: امسال هم باید جوانان مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) را طبق دستورالعمل های بهداشتی باشکوه برگزار کنند چرا که این مراسم هیچ گاه تعطیل نخواهد شد و پیشنهاد می کنیم که افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند از شرکت در مراسم عزاداری خودداری کنند.

 

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه امسال مداحان و سخنرانان باید به تبیین اهداف امام حسین(علیه السلام) بپردازند، گفت: هدف امام حسین (علیه السلام) مبارزه با استکبار و طاغوت بوده است و ما باید این موضوع را گوشزد کنیم و مبارزه با آمریکا به عنوان بزرگترین استکبار جهانی را در اولویت قرار دهیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه اشک ریختن برای امام حسین(علیه السلام) عبادت است، افزود: عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) باعث تلطیف روح و روان انسان و آرامش قلب می شود و یک آرامش خاصی به انسان می دهد.

کد خبر 962278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha