لزوم برپایی نمایشگاه مجازی دفاع مقدس در مازندران

حسین زادگان گفت: نمایشگاه مجازی دفاع مقدس با نگاه کرونایی برپا شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همکاری و مشارکت فضای مجازی، حوزه هنری و نهادهای فرهنگی برای برپایی نمایشگاه مجازی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین زادگان» امروز(۲۹مرداد) در دومین جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، بابیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نمادی از رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است، بر ضرورت تدوین کتاب و ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس تأکید کرد.

 

استاندار مازندران افزود: متأسفانه هنوز نتوانستیم در این بخش حق مطلب را ادا کنیم و باید برای نسل جدید موضوعات انقلاب، جنگ و دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان را خوب تبیین کنیم.

 

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم بگوییم در حوزه ایثار و شهادت ادای دین کردیم که از همه ظرفیت‌های بصری، سمعی و هنری، مجازی و... تلاش کنیم تا بتوانیم یک‌گوشه‌ای از عظمت دفاع مقدس را به تصویر بکشیم.

 

حسین زادگان بابیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نماد یک بخش مهمی از تاریخ استان و رشادت‌های رزمندگان  لشکر 25 کربلای مازندران است، گفت: کار خوبی در ساری انجام‌شده است و همه دستگاه‌ها مشارکت کردند و این مکان را برای تاریخ جنگ انتخاب کردند که جای تقدیر و تشکر دارد بهترین نقطه زمین داخل شهر را برای این امر اختصاص دادند.

 

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها مشارکت کنند تا این پروژه راه‌اندازی شود، افزود: همه فرمانداران و استانداران گذشته هم در اتفاقات خوبی که در این مکان افتاده سهم دارند و تلاش کردند؛ من اعتقاددارم که در این راستا کوتاهی نشده است اما شاید باید بیشتر وقت می‌گذاشتیم که نگذاشتیم.

 

حسین زادگان بابیان اینکه امسال خوشبختانه فرایند خوبی را طی کردیم، گفت: امیدواریم تا پایان این دولت بخشی از پارک موزه دفاع مقدس مازندران را افتتاح کنیم و مردم به بازدید از این مکان دستیابی پیدا کنند و بخشی از رشادت‌های فرزندان خود را شاهد باشند.

 

استاندارمازندران بابیان اینکه در ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس تصمیمات خوبی با توجه به شرایط کرونایی گرفته‌شده است، ادامه داد: ما باید همه برنامه‌ها را با پیوست سلامت و پرهیز از انتقال ویروس کرونا تصمیم بگیریم و برگزار کنیم.

 

وی بر لزوم نام‌گذاری اماکن به نام رزمندگانی که در دفاع مقدس نقش داشتند و در قید حیات هستند، تأکید کرد و گفت: نمایشگاه مجازی دفاع مقدس با نگاه کرونایی برپا شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همکاری و مشارکت فضای مجازی، حوزه هنری و نهادهای فرهنگی برای برپایی نمایشگاه مجازی اقدام کنند.

 

حسین زادگان اظهار کرد: رسانه‌های مکتوب و مجازی که پای این انقلاب ایستاده‌اند باید در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس سنگ تمام بگذارند و در نشریات سطح شهرستانی و استانی مطلب را خوب انتشار بدهند.

کد خبر 962467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha