صادرات ۳۸ میلیون دلار آبمیوه به ۳۵ کشور جهان

لطیفی گفت: ایران در چهار ماه نخست امسال بیش از ۳۸ میلیون دلار آبمیوه برابر با ۴۷ هزار و ۹۹۵ تن به ۳۵ کشور جهان صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی تصریح کرد: صنعت آبمیوه و کنسانتره در چهار ماه نخست امسال اقدام به صادرات بیش از ۴۸ هزار تن آبمیوه به ارزش بیش از ۳۸ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار کرد.

وی با اشاره به اینکه صادرات آبمیوه ایرانی شامل مخلوط آبمیوه‌ها، مخلوط با سبزیجات، عصاره میوه، اسانس آبمیوه، تخمیر بدون الکل، آبمیوه تغلیظ شده، آب انواع مرکبات شامل پرتقال، گریپ فروت، آب انگور، آب سیب و آب آناناس می‌شود.

لطیفی تصریح کرد: صادرات آبمیوه ایران به بیش از ۳۵ کشور جهان ثبت شده که از جمله آن‌ها آلمان، پاکستان، افغانستان، مالدیو، استرالیا، کانادا، سوئیس، هلند، ترکیه، پاکستان، زلاندنو، روسیه، نروژ، ترکیه، کویت است.

به گفته وی، پاکستان با افزون بر ۹ میلیون و ۶۶۵ هزار دلار در رتبه نخست و ترکیه با بیش از ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار دلار وافغانستان با ۶ میلیون و۱۵۱ هزار دلارمهم‌ترین مقاصد این تولیدات کشورمان محسوب می‌شوند.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک خاطرنشان کرد: واردات آبمیوه نیز به میزان دو هزار و ۱۱۱ تن به ارزش دو میلیون و ۱۱۰ هزار و ۹۵۲ دلار از هشت کشور جهان انجام شده که این کشور‌ها ترکیه، برزیل، بلژیک، امارات، اسپانیا، تایلند، هند و ایتالیا بودند.

وی افزود: بیشترین واردات از تایلند به میزان یک هزار و هفت تن آب آناناس و آب آناناس تلغیظ شده به ارزش دو میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۳۷ دلار بود./

کد خبر 962491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha