پزشکان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم

شهرستانی، نَفَس جامعه را مرهون تلاش پزشکان می داند و از آن ها به عنوان علمداران جبهه سلامت و تندرستی یاد می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، به مناسبت اول شهریور بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک نوشته ای به قلم دکتر علیرضا شهرستانی، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاد دانشگاه منتشر شد. 

«هو الشافی»

 

اول شهریور زادروز حکیم و پزشک بزرگ ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا(رضوان الله تعالی علیه) می باشد که در هندسه فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است؛ این روز خجسته را گرامی داشته و به همه علمداران جبهه سلامت و تندرستی، اعم از پزشکان، دست اندر کاران و پرستاران خدا قوت و دست مریزاد می گوییم.

 

امسال روز پزشک با دومین روز از ماه خون و قیام محرم، میقات بسته تا همگان واقف باشیم، امتداد خط سرخ شهادت این بار در ایثار پزشکان برای تضمین سلامت مردم گره خورده است و به درستی باید اذعان داشت:
«پزشکان از نَفَس افتادند تا ما از نفس نیفتیم».

 

از ماه های پایانی سال گذشته تا به امروز مجموعه پزشکان برای کنترل ویروس منحوس کرونا، ایثاری از جنس جان داشتند، به گونه ای که تا کنون ده ها شهید را تقدیم سلامت و تندرستی مردم نموده اند، به راستی چگونه می توان این همه بزرگی روح، تعالی اندیشه، صفای باطن و پاکی ضمیر را تفسیر کرد و برای این همه رادمردمی جمله ای و سخنی را به تعریف نشست؟! بدون شک ترجمان این همه عظمت فقط سخن خداوند حکیم در قرآن کریم است:

 

«اى کسانى که ایمان آورده اید! آیا شما را به تجارتى راهنمایى کنم که شما را از عذاب دردناک رهایى مى بخشد؟! به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جان هایتان در راه خدا جهاد کنید; این براى شما (از هر چیز) بهتر است اگر بدانید»
لذا بایسته است از سویدای وجود اول شهریور روز پزشک را گرامی داشته و از بن جان عالی ترین درودها و مکنونات قلبی را تقدیم آستان پر مهر این علمداران جان برکف عرصه سلامت نمود.

 

از درگاه خداوند متعال سلامت و و بهروزی پزشکان ارزشمند میهن خصوصاً پزشکان استان دیرپای کرمانشاه را خواهان و خواستارم.

کد خبر 963384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha