۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهو با اشاره به به فعالیت ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور، گفت: این شرکت ها سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور فروش محصول داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «سورنا ستاری» صبح روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از محصولات فناورانه و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور با اشتغال زایی ۳۰۰ هزار نفر ثبت شده که سال گذشته این شرکت ها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور فروش محصول داشته اند.

 

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری استان ایلام باید تقویت شود که نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان است‌.

 

ستاری بیان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در استان ایلام امکان رشد روزافزون حوزه شرکت های دانش بنیان وجود دارد، این کار با حمایت و نگاه ویژه استاندار ایلام، مسوولان فرهنگی و آموزشی و جوانان مستعد و صاحب فکر و ایده استان امکان‌پذیر است.

 

وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایلام در مقایسه با برخی از استان‌های کشور نوپا و جدید است، افزود: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایلام رشد و توسعه قابل توجهی داشته است.

 

امروز در سومین روز از هفته دولت، سورنا ستاری معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور با استقبال رسمی قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام وارد استان شد.

 

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بازدید از پروژه عمرانی مجتمع فن آوری پارک علم و فناوری ایلام، بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه آزاد واحد ایلام، بازدید از جهاد دانشگاهی ایلام، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی ایلام، بازدید از دانشگاه ایلام و حضور در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان است.

 

در اولین برنامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار ایلام و دیگر مسئولان استانی از بازدید از پروژه عمرانی مجتمع فن آوری پارک علم و فناوری ایلام بازدید کردند.

کد خبر 964439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha