«الوفاق» ممنوعیت برگزاری مراسم روز عاشورا در بحرین را محکوم کرد

معاون دبیر کل حزب اپوزیسیون «الوفاق» که بزرگ ترین حزب مخالف حکومت در بحرین است بسته شدن مساجد و جلوگیری از برگزاری مراسم دهه محرم و روز عاشورا در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المنار»،معاون دبیر کل حزب اپوزیسیون «الوفاق» که بزرگ ترین حزب مخالف حکومت در بحرین است بسته شدن مساجد و جلوگیری از برگزاری مراسم دهه محرم و روز عاشورا در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

 

«شیخ حسین الدیهی» در این باره گفت: مقامات رژیم بحرین در حال تعطیل کردن مساجد و متوقف کردن نقش مذهبی آنها در ایام محرم به بهانه شیوع ویروس کرونا هستند.

 

وی افزود: مقامات بحرینی به بهانه شیوع ویروس کرونا می خواهند برگزاری مراسم عاشورای حسینی را ممنوع کنند.

 

به گفته معاون دبیر کل جمعیت الوفاق، رژیم بحرین اقدام به تعطیلی مسجد «الزهراء» در شهر «حمد» کرده و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در روز عاشورا را در شهرهای مختلف ممنوع اعلام کرده است.

 

الدیهی افزود:حمله به مساجدی که نقش اصلی را در امور دینی و مذهبی شیعیان در بحرین ایفا می کنند اقدامی گستاخانه است.

 

وی تاکید کرد که شیعیان هیچ گونه مداخله ای را در امور مذهبی خود نمی پذیرند و دارای عقیده ای پایدار هستند که هرگز متزلزل نمی شود.

 

اگرچه شیعیان در بحرین 62 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند اما مورد ظلم آل خلیفه قرار دارند و از حقوق اصلی و اساسی خود محروم هستند.

کد خبر 964934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha