مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در محل هیئت های عزاداری برگزار می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایلام با بیان اینکه در برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی برگزاری تجمع و دسته روی ممنوع است، گفت: هیئت های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در همان محل های خود به عزاداری خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست هماهنگی دستورالعمل و ضوابط برگزاری سوگواری سرور و سالارشهیدان ویژه مراسمات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صبح امروز(۵ شهریور)  در محل سالن جلسات مرکز بهداشت شهرستان با حضور  مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی و فرهنگی مرتبط برگزار  شد.

 

 

رئیس اداره  تبلیغات  اسلامی شهرستان ایلام در این نشست با اشاره به اینکه حادثه بزرگ عاشورا، مبدا تحولات عظیم در تاریخ خلقت و بشریت بوده است، یادآور شد: واقعه عاشورای حسینی واقعه ای بزرگ، محور و مبدا است و از زوایای مختلفی بررسی و نگاه های فراوانی درباره این حادثه عظیم گفته و شنیده شده است.

 

حجت‌الاسلام «علی رحیم کریمی» با بیان اینکه کمتر موضوعی است که به اندازه  حادثه عظیم کربلا در میان اولیای خدا و ائمه معصومین(ع) مورد توجه قرار گرفته باشد، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بر اساس پروتکل های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم  با توجه به شیوع ویروس کرونا، خط قرمز ماست، تصریح کرد: بایستی با همفکری و همدلی نهادهای نظارتی به سلامت مردم توجه و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان با رعایت موازین بهداشتی به درستی اجرا گردد.

 

رئیس اداره  تبلیغات  اسلامی شهرستان ایلام با بیان اینکه محرم و صفر را یکی از عامل های مهم تضمین کننده  و تداوم چهل ساله انقلاب اسلامی است، گفت: فرهنگ عاشورایی نقش به سزایی در جنگ تحمیلی حق علیه باطل داشت و رزمندگان سپاه اسلام توانستند با درهم شکستن دژهای مستحکم دشمن، راه شهادت و عاشورایی را برگزینند تا آسیبی به انقلاب شکوهمند اسلامی نرسد.


حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه ایران اسلامی، ام القرای اسلام و حافظ فرهنگ و نهضت عاشورایی است، افزود: محرم باعث بقای اسلام است و بایستی به درستی قیام امام حسین (ع ) برای مردم نهادینه شود و بوق های تبلیغات دشمن نخواهد توانست خروش جوانان ایران اسلامی را در برگزازی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی کم رنگ کند.

 

وی با قدردانی از حضور پر رنگ مرکز بهداشت شهرستان ایلام، نیروی انتظامی، بسیج و فعالان دینی، فرهنگی و مسجدی، هیئت های مذهبی و اقشار مختلف مردم در رعایت اصول و نکات بهداشتی برای برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: همه دستگاه های مرتبط با برگزاری مراسمات عزاداری و  هیئت های مذهبی  تابع پروتکل های بهداشتی باشند و  ضمن توجه به سلامت مردم، زمینه های لازم خدمتگزاری فراهم گردد.

 

رئیس اداره  تبلیغات  اسلامی شهرستان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، تجمع عزاداران و دسته روی برگزار نمی شود و هیئت های مذهبی در همان محل های استقرار خود خود به عزاداری خواهند پرداخت.

 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایلام نیز  در این نشست، گفت: شرایط امروز مراسمات عزاداری امام حسین (ع ) با توجه به شیوع کرونا ویروس متفاوت از گذشته خواهد بود و ما بایستی با فرهنگ سازی پروتکل های بهداشتی را رعایت و مراسم محرم و صفر را به نحو احسن و شایسته اجرا کنیم.


سرهنگ حیدری زاد افزود:  تمام تلاش نیروی انتظامی بر مبنای استقرار عوامل انتظامی به تناسب جمعیت در هیئت های مذهبی است و با هماهنگی  مرکز بهداشت شهرستان و سازمان تبلیغات اسلامی آماده هرگونه کمک و خدمت رسانی به سوگواران حسینی هستیم.

 
وی تشکیل کارگروه ویژه را جهت اجرای نظارت بر هیئت های مذهبی حائز اهمیت دانست و گفت: انتظار می رود همه ی دستگاههای مسئول با همفکری، همدلی و رعایت پروتکل ها و ارائه راهکارهای مهم بهداشتی، زمینه های لازم  برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی فراهم و نیروی انتظامی به عنوان یک بازوی توانمند در کنار هیئت های عزاداری خواهد بود.

 

گفتنی است در این نشست اعضای حاضر در جلسه در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و برنامه ریزی در خصوص رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی با هم بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 965098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha