آغاز به کار کمیته پیشگیری از جرایم وتخلفات فضای مجازی در هرمزگان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان از انعقاد تفاهمنامه همکاری با پلیس فتا خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «علیرضا احمدی منش» ظهر چهارشنبه از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از انعقاد تفاهمنامه همکاری با پلیس فتا خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سهولت دسترسی و نیز افزایش روزافزون ضریب نفوذ فضای مجازی در جامعه، لزوم پیشگیری از جرایم و تخلفات در این حوزه بیش از پیش احساس می شود.

 

وی ادامه داد: نباید اجازه داد فضای مجازی به بستری امن برای سودجویان و متخلفین تبدیل شده و زمینه انواع کلاهبرداری های مجازی و بروز ناهنجاری ها را ایجاد کند.

 

این مقام قضایی افزود: برای صیانت از حقوق مردم در این فضا و لزوم پیشگیری از جرایم حوزه سایبری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا استان (فتا) اقدام به تشکیل کمیته پیشگیری و پی¬جویی جرایم فضای مجازی نموده است.

 

احمدی منش تصریح کرد: اعضای این کمیته متشکل ازهردو ارگان و سایر نهادهای ذی¬مدخل می باشند که در زمینه تولید محتوای پیشگیرانه و آموزشی، پی¬جویی و رسیدگی به جرایم و تخلفات این حوزه و نیز رصد و پایش فضای مجازی در استان همکاری خواهند نمود.

 

وی در پایان گفت: ارتقا دانش عمومی شهروندان استان در خصوص جرایم حوزه فضای مجازی همت جمعی در استان را می طلبد، لذا از مدیران صفحات شبکه های اجتماعی و کانال های خبری استان جهت همکاری در این حوزه که بدون شک باعث کاهش جرایم و نیز ارتقا فرهنگ استفاده از فضای مجازی خواهد شد دعوت بعمل می آید.

کد خبر 965106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha