احیای روضه های خانگی در محرم امسال/ مادران شهدا میزبان روضه شهدای کربلا

شیوع ویروس منحوس کرونا موجب شده است امسال برگزاری روضه های خانگی دراستان کرمانشاه پررنگ تر شود.

خبرگزاری شبستان_کرمانشاه: کوچه را آب و جارو کرده اند. موکت هایی با سادگی در کف کوچه با فاصله از یکدیگر پهن شده است.سراسر کوچه سیاهپوش است و پرچم هایی مزین با نام سیدالشهدا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت نصب شده است.درب یکی از خانه ها باز است. تکاپو در حیاطش به چشم می خورد.

مدت زمانی نمی گذرد که صدای روضه به گوش می رسد. مردم کم کم جمع می شوند. مادری با قامت خمیده درب همان منزل ایستاده و به همه خوشامد می گوید. روضه حضرت قاسم خوانده می شود. همه اشک میریزند. سینه زنی آغاز می شود و شوری وصف ناپذیر در دل کوچه های شهرمان موج می زند و مادر شهیدی که همچنان اشک میریزد.

ویروس کرونا شکل و شمایل عزاداری هایمان را تغییر داده امام عشق به امام حسین(ع) که خاموشی ندارد. شور حسینی در دل ساکنان سینه ستبر ایران اسلامی موج می زند و این بار این کوچه های شهرمان است که میزبان عزای سید و سالار شهیدان است و منازل شهدا که همانند چراغی در دل شهر روش                

 روضه های خانگی امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا احیا شده است. امسال هر خانه یک حسینیه است و شور حسینی همراه با شعور حسینی در دل مردم می خروشد و صد البته جوانانی که پیشگام برپایی روضه های کوچه و محلات هستند.

*برپایی روضه های کوچه و محلات در شهر کرمانشاه 

سلمان یاوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: امسال شیوع ویروس منحوس کرونا موجب شد تغییراتی در نحوه برگزاری عزاداری ها در ماه محرم به وجود بیاید.

این مداح اهل بیت با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی همواره مطیع اوامر رهبری هستند، افزود: امسال بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری آیین های عزاداری در سراسر استان کرمانشاه براساس پروتکل های ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا برگزار شد.

وی تصریح کرد: از این رو من و برخی از دوستان به صورت خودجوش برگزاری روضه در کوچه و محلات با محورت خانواده های شهدا را در دستور کار قرار دادیم.

یاوری خاطر نشان کرد: از روز هفتم ماه محرم هر روز درب منزل دو تن از شهدای شهرمان میرویم و در فضایی ساده و با حضور مردم ولایتمدار به اقامه عزا می پردازیم.

این مداح اهل بیت ادامه داد: این آیین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور مردم و همسایگان خانواده شهید برگزار می شود.

کد خبر 966690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha