۴۰ گروه جهادی به مناطق محروم فردوس اعزام می‌شوند

امام جمعه فردوس از اعزام ۴۰ گروه جهادی به روستاها و مناطق محروم این شهرستان به مناسبت ۱۳ شهریورماه روز «فرهنگ فردوس» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدرضا بابایی» پیش از ظهر امروز (۱۱ شهریور) در دیدار دست اندرکاران مراسم بزرگداشت پنجاه و دومین سالگرد حضور جهادگرانه مقام معظم رهبری در شهر فردوس با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در مصوبه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان سالروز ۱۳ شهریورماه را که رهبر معظم انقلاب در جریان زلزله سال ۴۷ به فردوس آمدند را روز فرهنگ فردوس نامگذاری شده است و در همین راستا امسال در محل امامزادگان تجمعی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه در آن سال مقام معظم رهبری با جمعی از روحانیت در شرایط سخت زلزله فردوس با اراده پولادین وارد معرکه شدند و به مردم خدمت رسانی جهادی کردند، افزود: در همین راستا به مناسبت روز فرهنگ فردوس امسال 40 گروه جهادی به روستاهای و مناطق کم برخوردار شهرستان فردوس برای خدمت رسانی اعزام می شوند.

 

«حمید حلاج مقدم» فرماندار فردوس هم در این جلسه اظهار کرد: ساعت ۲ بعدازظهر روز شنبه ۹ شهریور ۱۳۴۷ در فردوس زلزله ای هفت ریشتری آمد که در این حادثه حدود ۲ هزار نفر فوت کردند. این زلزله باعث شد تا رهبر معظم انقلاب و جمعی از طلاب در  ۱۳ شهریور سال ۱۳۴۷ پای در شهرستان فردوس گذارند و کار جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله زده این شهرستان و منطقه آغاز کنند.

 

وی با تاکید بر این اقدام جهای رهبر معظم انقلاب برای خدمت رسانی به زلزله زدگان فردوس، گفت: این حرکت جهاگونه اکنون الگوی برای تشکیل گروه های جهادی شده است.

 

حلاج مقدم بیان کرد: پیگیری می شود تا با جمع آوری مستندات این روز به عنوان روز  فرهنگ جهادی در تقویم کشور ثبت شود.

 

«حسین خدادادی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس نیز با اشاره به فعالیت های جهادی برای مقابله با کرونا، گفت: در بحث ایستگاه سلامت و ضدعفونی معابر سطح شهر  ۸۵ نفر روز کار انجام شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین ۲۰  هزار ماسک به همکاری ۲۰۰ جهادگر تولید و اکثریت به صورت رایگان در اختیار مردم شهرستان قرار گرفت.

 

خدادادی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۰ نفر روز در بحث مرمت خانه محرومان با کمیته امداد و بهزیستی همکاری داشتند، افزود: جهادگران در بحث تعمیر مدارس، واکسیناسیون طیور، توزیع سبد غذایی در بین نیازمندان فعالیت داشتند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس از تجهیز کارگاه خیاطی خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۶ چرخ خیاطی خریداری شده تا در زمینه تولید ماسک و لباس مدارس فعالیت کند و درآمد این کارگاه برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه خواهد شد.

 

 

کد خبر 966941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha