انسان با قرائت زیارت عاشورا در راه اهل بیت(ع) قرار می گیرد

هادوی با تاکید براینکه انسان با قرائت زیارت عاشورا در راه اهل بیت(ع) قرار می گیرد، گفت: شرط قرائت زیارت عاشورا آن است كه محتواى زيارت را درك كنیم و در مسير آن حركت نمايیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « سیده صدیقه هادوی» امروز(12شهریور) در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) کلاردشت پیرامون عزاداری برحضرت سیدالشهدا(ع) گفت: زیارت عاشورا دارای خصوصیت مهمی است که فرد موحّد در فرازهای گوناگون آن، مرتب از علاقه و علل وابستگی خود به جبهه حق و برائت و عدم پیوستگی خود نسبت به جبهه باطل سخن می گوید و خود را با تمام وجود آماده و تشنه هر گونه همراهی و همکاری و فداکاری در راه حق و مقابله و مبارزه با باطل اعلام می دارد.

 مبلغ مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) کلاردشت افزود: در فضيلت اين زيارت همين بس كه بر خلاف ساير زيارات كه از معصومين (عليهم السلام) نقل شده، اين زيارت به شكل حديث قدسى روايت شده است، يعنى ائمه هدى (عليهم السلام) آن را از پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم) نقل كرده اند كه جبرئيل امين آن را از سوى خداوند براى او آورده است.

 

هادوی ضمن تاکید فضیلت زیارت عاشورا بیان کرد: طبق روايتى از امام صادق (عليه السلام)، آن حضرت و اجداد معصومش ضمانت كرده اند هر كس اين زيارت را و دعاى بعد از آن را بخواند، زيارتش مقبول درگاه خداوند و دعايش مستجاب و اهل بهشت خواهد بود و حتى شفاعتش در حق ديگران پذيرفته خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در پايان روايت معروف صفوان از امام صادق (عليه السلام) آمده است: «اى صفوان! هرگاه حاجتى به تو روى آورد با اين زيارت در هر مكانى كه هستى زيارت كن و اين دعا را بخوان و حاجتت را بخواه كه از جانب خدا برآورده خواهد شد و خداوند از وعده جود و بخششى كه به رسولش داد تخلّف نمى كند و الحمدللَّه».

 

هادوی گفت:دراولین فراز زیارت عاشورا، عبارات سلام را مشاهده می کنیم، با سلام برامام حسین (ع) علاوه برادای احترام و خضوع و خشوع خود، ارتباط با امام شهید را با گروهی از حق طلبان (جبهه حق) مشخص می کنیم تا اعتقاد خود را که همان محتوای سلام است اظهار نمائیم.

 

وی ادامه داد: کلمه اباعبدالله کنیه است کنیه برگرفته از کنایه  است و با اشاره از چیزی نام بردن است. هرکجا که نخواهند نام کسی را ببرند، او را با نسبت دادن به پدر، مادر یا فرزند و ... یاد می کنند، و دلیل این که یاد کردن و اشاره کردن به این شیوه را کنیه می گویند این است که کنیه دلالت کردن بر ذات بدون صراحت است.

 

هادوی تأکید کرد: کنیه سیدالشهداء از زمان طفولیت، « ابوعبدالله» بوده است. در روایت اسماء بنت عمیس آمده است که پیامبر (صلی الله و علیه و آله و سلم) در روز ولادت امام حسین (علیه السلام)، او را در آغوش گرفت و به این کنیه خواند. این کنیه در ائمه (علیهم السلام) مشترک بین امام حسین (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) است و کنیه هر دو این بزرگواران  «اباعبدالله» است.

 

وی تصریح کرد:  با فهم کلمه ثار در این زیارت و دیگر دعاها برجسته ترین جبهه گیری تاریخی اجتماعی را اعلام می نماییم و وراثت وی را به عنوان حجت خدا در زمین،رهبر بزرگ نظام توحیدی وارث رسولان وابلاغ کنندگان و پیام آوران نظام توحید را مطرح می نمایید.

 

هادوی اظهار کرد: مى توانيم از زیارت ها بهره عميق و وافر بگيريم كه در معانى آنها دقت كنيم و آن را در وجود خود پياده نماييم و به صورت درس هاى انسان سازى پيام آنها را بشنويم.زیرا شایسته نیست فقط الفاظ زیارت عاشورا خوانده شود، و از مفهوم و مضمون آن هيچ بهره اى نبرد،بلکه شرط گرفتن نتيجه آن است كه محتواى زيارت را درك كنیم و در مسير آن حركت نمايیم.

 

 وی در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند متعال می خواهیم ما را به ولایت ائمه اطهار(علیهم السلام) خاصه صاحب این زیارت محشور بگرداند و با هدایت و کرامت خود به ما معرفت و شناخت بیشتر عنایت فرماید تا شاید به برکت اعتصام به عترت ، تقرب خداوند میسرگردد.

 

کد خبر 967274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha